دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

کد imei چیست و چه کاربردی دارد

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/09/06

شاید شما هم در هنگام خرید گوشی شیائومی با اصطلاح کد imei مواجه شده باشید. نه تنها شیائومی ، بلکه تمامی گوشی های هوشمند دارای کد imei هستند. اما آیا میدانید که این کد چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کد imei چیست و چه کاربردی دارد . پس تا انتهای این مقاله با زودسود همراه باشید.

کد imei چیست ؟

کد imei یک کد منحصر بفرد است که در دستگاه های هوشمند خصوصا تلفن های همراه استفاده میشود. imei مخفف عبارت international mobile equipment identify به معنی شناسه بین المللی تجهیزات موبایل میباشد.

جالب است بدانید که با استفاده از این کد میتوان به اطلاعات کاملی از گوشی دست پیدا کرد و حتی گوشی دزدیده شده را ردیابی و متوقف کرد. این کد 15 رقمی بوده و برای هر دستگاه موبایل بصورت اختصاصی تولید میشود.

ویژگی های کد imei

همانطور که گفتیم ، با استفاده از این کد میتوان پس از خرید گوشی شیائومی و دیگر برند ها ، به اطلاعات کامل گوشی موبایل دست پیدا کرد. اما اطلاعات بدست آمده از کد imei چیست؟

  • کشور سازنده گوشی موبایل
  • مدل دقیق دستگاه موبایل
  • تاریخ گارانتی موبایل
  • تاریخ خرید دستگاه
  • مشخصات فنی گوشی موبایل
  • شبکه ارتباطی

بنابر این این کد 15 رقمی دارای اهمیت فراوانی بوده و میتوان با استفاده از آن ، پس از خرید گوشی موبایل ، از اصالت موبایل و اطلاعات آن اطمینان پیدا کرد. در ادامه این مطلب که کد imei چیست باید بگوییم که این کد از یک فرمت یکسان با شکل AA-BBBBBB-CCCCCC-D مورد استفاده قرار میگیرد.

بخش A کشور سازنده موبایل را مشخص میکند. بخش B مدل دقیق دستگاه را نمایش میدهد. بخش C یک شناسه منحصر بفرد است که برای هر گوشی موبایل متفاوت میباشد. در آخر نیز شناسه D قرار دارد که بعنوان شناسه تکمیلی مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد کد imei

به وسیله کد imei می‌توانید به اطلاعات جالبی درباره گوشی خود برسید. این کد به صورت رایگان قابل دریافت و استفاده است و از طریق آن می‌توان به اطلاعاتی نظیر: گارانتی محصول، مشخصات فنی، تاریخ خرید و… رسید. وقتی این کد را چک کنید، خواهید دید که چه زمانی آن را خریده‌اید و اینکه آیا محصول واقعاً اورجینال است یا خیر. این اتفاق کمک به سزایی هنگام خرید محصول جدید به خصوص خرید گوشی شیائومی میکند.

وقتی به تعمیر گوشی خود اقدام می‌کنید، می‌بینید که تعمیرکنندگان بر روی برگه، کد IMEI را یادداشت می‌کنند، چراکه از این طریق می‌توانید از گارانتی محصول استفاده کنید. اگر هم گوشی خود را گم کرده‌اید یا اینکه دزدیده شده، می‌توانید به سرعت از طریق این کد اقدام کرده تا از طریق شبکه دستگاه را متوقف کنید. یعنی این کد را به مراکزی که می‌توانند به شما کمک کنند نشان داده تا هرچه زودتر به حل این مسئله بپردازند.

کد imei چیست و چه کاربردی دارد | خرید گوشی شیائومی | فروشگاه زودسود

چگونه کد imei دریافت کنیم ؟

برای دریافت این کد راه های متفاوتی وجود دارد. اگر به جعبه گوشی نگاه بیندازید ، این کد را در کنار بارکد و سریال گوشی خواهید دید. در ادامه مقاله کد imei چیست میتوانیم به بررسی باطری و اسلات سیمکارت اشاره کنیم. بر روی اسلات سیمکارت ، کد بصورت ریز نوشته شده است. بر روی باطری گوشی نیز کد imei بصورت کامل نوشته شده است.

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که می‌توان از طریق آن کد imei  را دریافت کرد، گرفتن شماره #۰۶#* است. بعد از اینکه این کد را در شماره‌گیر وارد کردید، به شما شناسه گوشی نشان داده خواهد شد. اگر دستگاه شما دو سیم‌کارته است، دو کد خواهید دید که بهتر است هر دو یادداشت شود. پس در پاسخ به این سوال که کد imei چیست باید گفت که گوشی های دو سیمکارته ، دو کد اختصاصی دارند.

سخن آخر

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که کد imei چیست ، چه کاربردی دارد و چگونه میتوان آنرا پیدا کرد. شما عزیزان میتوانید جهت خرید گوشی شیائومی بصورت کاملا اورجینال و با اصالت ، از فروشگاه زودسود دیدن فرمایید.

همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه ما ، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

    1. بهتره که این کد بصورت خصوصی نگهداری بشه. برای پیدا کردن محل تقریبی گوشی و خاموش کردنش میشه از این کد استفاده کرد

  1. برای گوشی های دو سیمکارت ، دو تا کد وجود داره؟ کدوم اصلیه؟

    1. بله دو تا کد وجود داره. تفاوتی برای استفاده وجود نداره و میتونید از هردو تا کد استفاده کنید.

مقالات مرتبط