دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

بررسی پوکو X6 | ارزان اما قدرتمند

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/12/12

برند پوکو با عرضه گوشی های میان رده اما قدرتمند توانسته نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. پوکو X6 یکی از جدیدترین محصولات این برند بوده که با سخت افزار قدرتمند و مناسب به رقیبی جدی برای سامسونگ به خصوص A54 تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این گوشی میان رده بپردازیم. پس اگر قصد خرید گوشی شیائومی و یا پوکو را دارید، تا انتهای این مقاله با همراه باشید.

طراحی پنل پشتی پوکو X6

در نگاه اول باید گفت که X6 نسبت به نسل قبل خود تفاوت زیادی در طراحی ندارد. در پنل پشتی با یک طراحی تخت در کنار پنل بزرگ دوربین ها روبرو هستیم. میدانیم که استفاده از ماژول دوربین بزرگ زبان طراحی اختصاصی پوکو بوده و تقریبا در تمامی گوشی های این برند استفاده میشود. در ماژول دوربین با سه لنز اصلی و یک فلش LED روبرو هستیم.

جنس پنل پشتی و فریم دستگاه از پلاستیک میباشد. رنگبندی و طراحی دستگاه یکپارچه بوده و با رنگبندی یکسان در پنل پشتی و فریم روبرو هستیم. بر خلاف نسل قبل، حالا با حاشیه هایی تیز تر روبرو هستیم اما از راحت بودن گوشی کاسته نشده است.

نمایشگر

اگر قصد خرید گوشی شیائومی و یا پوکو را دارید باید بدانید که برند پوکو در این گوشی از یک نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل استفاده کرده است. نرخ نوسان گوشی 120 هرتز بوده و با تجربه ای روان و یکدست روبرو هستیم.

روشنایی نمایشگر گوشی پوکو X6 تا 1800 نیت میباشد. به همین دلیل برای استفاده از گوشی در زیر نور آفتاب مشکلی نخواهید داشت. بطورکلی باید گفت که پوکو در بخش نمایشگر برای X6 سنگ تمام گذاشته و با یکی از بهترین نمایشگر در گوشی های میان رده روبرو هستیم.

بررسی پوکو X6 | خرید گوشی شیائومی | فروشگاه زودسود

رابط کاربری و نرم افزار

پوکو سیاست عجیبی را برای سری X6 در نظر گرفته است. با اینکه در مدل پرو با رابط کاربری اختصاصی HyperOS روبرو هستیم اما در مدل پایه X6 با اندروید 13 و MIUI 14 روبرو هستیم. خبر خوب اما این است که پوکو وعده 3 اپدیت اندروید و 4 سال پشتیبانی امنیتی را داده است.

سخت افزار و پردازنده پوکو X6

در این گوشی میان رده از پردازنده اسنپدراگون 7S نسل 2 استفاده شده که پردازنده ای مناسب برای گوشی های اقتصادی و میان رده است. این پردازنده 4 هسته با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.95 گیگاهرتز را در اختیار میگذارد و عملکردی مناسب در اجرای انواع بازی ها و نرم افزار های سنگین دارد.

دوربین و عکسبرداری

اگر قصد خرید گوشی شیائومی و یا پوکو را دارید باید بدانید که با یکی از بهترین دوربین های پوکو روبرو هستیم. لنز اصلی از نوع واید با رزولوشن 64 مگاپیکسل بوده که از لرزشگیر اپتیکال استفاده میکند. لنز اولترا ولید 8 مگاپیکسلی بوده که زاویه دید 118 درجه را ارائه میدهد. دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو آخرین لنز در پنل پشتی میباشد. در پنل جلویی نیز با یک لنز 16 مگاپیکسلی روبرو هستیم که در حفره ای بسیار کوچک قرار گرفته است.

باتری و شارژدهی

در گوشی پوکو X6 از یک باتری با ظرفیت 5100 میلی آمپر استفاده شده که مقدار مرسوم و عادی در گوشی های میان رده است. پردازنده و سخت افزار کم مصرف سبب شده تا میزان شارژدهی گوشی بیشتر از همرده های خود باشد و شاهد شارژدهی 1 الی 1.5 روزه باشیم.

پوکو X6 ارزش خرید دارد؟

گلکسی A54 و ریلمی 11 پرو پلاس جدی ترین رقبای X6 بوده که از کیفیت و قابلیت های مناسبی برخوردار هستند. اما باید گفت که پوکو X6 با ارائه سخت افزار بهتر و طراحی و ویژگی های نرم افزاری بهتر توانسته در رده اول قرار بگیرد. پس اگر قصد خرید گوشی پوکو X6 را دارید، در خرید آن شک نکنید. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت آخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

 

نظرات کاربران

  1. اصلا با این گوشیا حال نمیکنم. پارسال گوشی پوکو هدیه گرفتم. به قدری زخمت و بزرگ بود که درجا عوضش کردم. بنظرم بیشتر برای آقایون مناسب هستش

  2. من x5 رو داشتم. گوشیش واقعا محشره. البته بنظرم باید روی طراحی دوربینا کار کنن استفاده از گوشی با یه دست خیلی سخته

    1. با تشکر از دیدگاه و به اشتراک گذاری تجربه استفاده از گوشی

    1. با تشکر از دیدگاه شما. اگر تجربه کاری طولانی مدت باهاش دارید ممنون میشم اینجا برامون ارسال کنید تا بقیه عزیزان هم استفاده کنن.

مقالات مرتبط