دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

هر آنچه که از آیفون 16 اپل میدانیم

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/10/18

تا معرفی نسل جدید آیفون ها در سال 2024 زمان زیادی مانده است اما تا اکنون اخبار متعددی در بازار منتشر شده که میتواند دید کلی از نسل بعدی آیفون ها یعنی آیفون 16 اپل را برای ما ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم به این شایعات و افشاگری ها بپردازیم و ببینیم که آیفون 16 اپل قرار است با چه ویژگی هایی وارد بازار شود.

طراحی و ابعاد آیغون 16

اگر قصد خرید گوشی آیفون دارید باید بدانید که طبق تصاویر و رندر های منتشر شده، آیفون 16 در ظاهر تفاوت آنچنانی با نسل قبلی خود ندارد. بر اساس رندر های منتشر شده تنها میتوان انتظار کمتر شدن حاشیه نمایشگر و اضافه شدن دکمه خازنی جدید را داشت.

رندر های جدید که بر اساس نمونه اولیه آیفون 16 اپل منتشر شده نشان میدهد که نسخه پایه آیفون و همینطور مدل پرو مکس از داینامیک آیلند استفاده میکنند و حاشیه های نمایشگر به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا کرده است.

انتظار میرود که آیفون 16 اپل دارای نمایشگر 6.27 اینچی با وزنی معادل 194 گرم باشد. مدل پرو اما انتظار میرود که ابعادی 6.85 اینچی داشته باشد و وزن آن به 225 گرم برسد. دکمه جدید اما قرار است یک سخت افزار اختصاصی برای مدل پرو باشد که همچنان کاربری دقیق آن مشخص نشده است.

رنگبندی

طرفداران و مشتاقان خرید گوشی آیفون باید بدانند که این گوشی قرار است در سه رنگ پایه مشکی، سبز روشن و صورتی روشن در بازار عرضه شود. البته با توجه به رندر های اولیه میتوان انتظار داشت که رنگبندی وسیع تری برای نسل بعد آیفون ها وجود داشته باشد.

هر آنچه که از آیفون 16 اپل میدانیم | خرید گوشی آیفون | فروشگاه زودسود

دکمه اکشن باتن

یکی از هیجان انگیز ترین اخبار در خصوص آیفون 16 اپل وجود دکمه اکشن باتن در تمامی مدل های آیفون است. بر اساس شایعات منتشر شده قرار است که در نسل 16 آیفون ها شاهد دکمه اکشن باتن باشیم. افرادی که قصد خرید گوشی آیفون دارند باید بدانند که دکمه اکشن باتن تنها در مدل پرو و پرو مکس آیفون 15 وجود دارد.

بر اساس گزارشات منتشر شده اپل در تلاش است که این دکمه را با ظاهر و کاربردی بهتر در اختیار کاربران آیفون 16 قرار بدهد. تحقیقاتی در خصوص کاهش اندازه دکمه و همینطور حساسیت آن در حال انجام است و ما انتظار داریم که آیفون 16 اپل با دکمه اکشن باتن متفاوت نسبت به آیفون 15 در بازار عرضه شود.

تراشه و سخت افزار

گزارش های منتشر شده میگویند که تمامی مدل های آیفون 16 اپل قرار است از تراشه A18 PRO استفاده کنند. این تراشه با فناوری 3 نانومتری قرار است علمکردی فوق العاده نسبت به نسل قبل خود داشته باشد و بعنوان نسل دوم تراشه های N3E شناخته شود.

دوربین آیفون 16

هردو مدل پرو آیفون 16 قرار است با دوربین 48 مگاپیکسلی اولترا واید در دسترس خریداران قرار بگیرد. عزیزانی که قصد خرید گوشی آیفون دارند باید بدانند که بر اساس شایعات قرار است که بخش عکسبرداری و دوربین آیفون های نسل جدید بروزتر شده و با زوم و رابط کاربری جدیدی روبرو باشیم. همچنین شایعاتی وجود دارد که قرار است در آیفون 16 نیز با دوربین پریسکوپ روبرو باشیم.

بنظر شما آیفون 16 ارزش خرید دارد؟

با توجه به شایعات قرار است که در سال 2024 با یکی از بهترین آیفون ها و تغییرات سخت افزاری مناسب روبرو باشیم. امابا توجه به شرایط رجیستری آیفون های جدید و همینطور تحریم ها و محدودیت ها، ایا بنظر شما خرید آیفون 16 اپل منطقی است؟ نظر خودتون رو برای ما کامنت کنید.

شما عزیزان میتوانید جهت خرید گوشی آیفون و یا دیگر برند ها از فروشگاه ما بازدید کنید. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه ما، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

    1. با سلام. باید تا زمان مراسم رونمایی منتظر باشیم تا قیمت رسمی و نهایی مشخص بشه. احتمال اینکه افزایش قیمت نداشته باشه هستش

  1. اینکه از 15 دیگه همه مدل ها داینامیک آیلند دارن خیلی عالیه. ولی اگر ابعاد کویچکتری بگیره خیلی قشنگ تر میشه. البته همین الانش هم خوبه

  2. اون دکمه شاتر برای عکس برداری بیخوده. کاش روی یکم ارتقا و تغییر ظاهر فوکوس میکردن. مگه همه گوشیو واسه عکاسی میخرن؟

    1. با سلام. خیر هنوز خبری منتشر نشده. ولی از اونجایی که از سری 14 رجیستر آیفون رو نداشتیم پس به احتمال زیاد نسل 16 هم رجیستر نمیشه

  3. دوستانی که نگران رجیستر ایفون جدید یا مدلای قدیمی هستن، راه حل براش هست. دستگاهی هستش که داخلش سیمکارت قرار میگیره و بصورت بلوتوثی به آیفون وصل میشه. راحت میتونید از سیمکارت استفاده کنید 🙂

    1. با سلام و وقت بخیر. اگر قصد خرید گوشی آیفون 16 رو دارید باید بدونید که مراسم معرفی این گوشی هنوز برگزار نشده و چند ماه تا معرفی و عرضه داخل بازار فاصله داریم. قیمت نهایی و رسمی نیز هنوز مشخص نشده.

مقالات مرتبط