دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

معرفی سیستم عامل HyperOS | هر آنچه از HyperOS میدانیم

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/08/14

مدت زیادی بود که شایعه های متفاوتی در خصوص رابط کاربری جدید گوشی های شیائومی به گوش میخورد. در ابتدا تحلیل گران از نام Mios استفاده میکردند و گمان میشد که این نام جدید رابط کاربری شیائومی باشد. اما در سال 2023 و همزمان با معرفی پرچمداران جدید یعنی شیائومی 14 و 14 پرو ، رابط کاربری اختصاصی نیز با نام HyperOs معرفی شد.

شیائومی HyperOs را بصورت رسمی معرفی کرد

رابط کاربری یکی از ضعف های بزرگ شیائومی در مقایسه با رقبا بود. رابط کاربری MIUI تا مدت ها دارای باگ های فراوان و مشکلات متعدد بود. تنها در نسخه های آخر این رابط کاربری به تکامل و پختگی خود رسیده بود.

همین مورد سبب شده بود تا شیائومی به دنبال رابط کاربری اختصاصی خود بر مبنای اندروید باشد. طبق گفته مدیر عامل شیائومی ، متخصصین این برند به مدت 7 سال در حال توسعه و طراحی رابط کاربری جدید یعنی HyperOs بودند.

معرفی سیستم عامل HyperOS | هر آنچه از HyperOS میدانیم | خرید گوشی شیائومی | فروشگاه زودسود

رابط کاربری جدید شیائومی که همزمان با گوشی های شیائومی 14 و 14 پرو معرفی شد ، دارای شباهت های فراوان با رابط کاربری قدیمی و البته آی او اس است. اما تفاوت هایی وجود دارد که آنرا از بقیه رابط های کاربری متمایز میکند. اگر شما قصد خرید گوشی شیائومی را دارید ، بهتر است بیشتر با این رابط کاربری اختصاصی آشنا شوید.

شخصی سازی لاک اسکرین

ایده طراحی و شخصی سازی صفحه قفل گوشی اولین بار توسط اپل مطرح و منتشر شد. پس از آن برند هایی همچون سامسونگ از این ایده استقبال کرده و به مرور شاهد این ویژگی در بسیاری از برند ها بودیم. شیائومی نیز در HyperOs بطور مفصل به این موضوع پرداخته.

یکی از مهم ترین ویژگی های نرم افزاری هایپر او اس ، شخصی سازی لاک اسکرین میباشد که طبق بررسی های ویدئویی ، بسیار گسترده تر و جامع تر از آی او اس و وان یو آی است. البته با انتشار نسخه جهایی HyperOs ممکن است با تفاوت هایی نیز روبرو شویم.

معرفی سیستم عامل HyperOS | هر آنچه از HyperOS میدانیم | خرید گوشی شیائومی | فروشگاه زودسود

مدیریت بهتر رم

طبق ادعای شیائومی ، رابط کاربری جدید در بهینه ترین و سبک ترین حالت خود قرار دارد. به گفته متخصصین HyperOs حتی از MIUI 14 نیز سبک تر است. این رابط کاربری تنها 9 گیگابایت از فضای گوشی را اشغال کرده و از سیستم جدیدی برای مدیریت فضای گوشی استفاده میکند.

شیائومی همچنین به بازسازی و بهبود ماژول‌های تکنیکالی مانند فایل‌های سیستمی، مدیریت رم، زیرسیستم تصویربرداری و سیستم شبکه اشاره کرده است. قرار است که کار با گوشی ها بسیار روان تر بوده و مشکلات نرم افزاری کمتری را در رابط کاربری جدید شاهد باشیم.

معماری بروز و یکپارچه

طبق گفته شیائومی در کنفرانس معرفی گوشی شیائومی 14 و 14 پرو ، سیستم عامل جدید از ترکیب اندروید و پلتفرم Vela بوجود آمده است. بطور کلی میتوان شباهت های فراوانی میان HyperOs و هارمونی او اس هواوی دید. شما عزیزان میتوانید جهت خرید گوشی شیائومی ، از فروشگاه ما بازدید نمایید.

اولین لایه از معماری HyperOs وظیفه اتصال یکپارچه دستگاه های مختلف را بر عهده دارد. لایه دوم فریمورک ها و سرویس های اختصاصی شیائومی را اجرا کرده و در لایه آخر کرنل بر پایه لینوکس قرار دارد. طبق گفته شیائومی این رابط کاربری همخوانی کاملی با سرویس های هوش مصنوعی خواهد داشت.

کنترل سنتر جدید

یکی از جدیدترین ویژگی های نرم افزاری HyperOs کنترل سنتر جدید آن میباشد. بطور کلی میتوان گفت که کنترل سنتر جدید شباهت بیشتری با آی او اس پیدا کرده و از طرفی عملکرد روان تری خواهد داشت. چینش دکمه ها همانند آی او اس شده و دکمه های جدید به منظور اتصال چند گانه دستگاه های شیائومی نیز اضافه شده است.

موفقیت HyperOs

جواب این سوال را بر عهده شما میگذاریم. آیا HyperOs میتواند جایگزینی مناسب برای MIUI باشد ؟ همانطور که میدانید رابط کاربری MIUI یکی از پرطرفدار ترین رابط های کاربری در سرتاسر جهان بود. نظر خودتون را در رابطه با رابط کاربری جدید شیائومی برای ما کامنت کنید.

شما عزیزان میتوانید جهت خرید گوشی شیائومی از فروشگاه اینترنتی زودسود اقدام کنید. همچنین برای اطلاع از دریافت قیمت بروز محصولات ، با پشتیبانی ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه ما ، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

 

نظرات کاربران

  1. احساس میکنم این سیستم عامل هم عین سیستم عامل هواوی شکست میخوره ….

  2. بالاخره قابلیتای آی او اس داره اضافه میشه بهش. مخصوص کاستومایز کردن صفحه قفل باید خیلی خوب باشه

    1. برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی و گوشی های هوشمند ، با خبرنامه سایت زودسود همراه باشید.

    1. هنوز تاریخ دقیق برای عرضه مشخص نشده و تنها سال 2024 هدف قرار گرفته

    1. برای معرفی ویژگی های نسخه گلوبال قراره یه مراسم توی این ماه برگزار بشه

      1. سلام ، من راجع به hyperOS شیائومی سوال دارم : ببینید گوشی من ( Redmi Note12 4G ) به hyperOS آپدیت شد ، ولی برخی از قابلیتهایی که توی بررسیها گذاشته شده برای من فعال نشده میخواستم ببینم این موضوع ربطی به ریجن دستگاهها داره و اگر پاسخ مثبته با چه ریجنی تمام قابلیتها فعال میشه

        1. با سلام. کامل ترین نسخه با تمامی قابلیت ها ریجن چین هستش. نسخه ای که برای کشور های دیگه منتشر میشه عموما قابلیت های کمتری از ورژن چینی و اصلی داره. سیستم عامل miui هم به همین شکل بود. اما بین همه ریجن ها، ریجن هند بیشترین قابلیت هارو داره و سریعتر هم اپدیت هارو دریافت میکنه

  3. امیدوارم زودتر نسخه جهانیش منتشر بشه تا بتونیم از امکاناتش استفاده کنیم

  4. بنظرم یکی از بهترین آپدیت های شیائومی برای سیستم عامل اختصاصیشه

مقالات مرتبط