دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

تغییرات One UI 6.1 | عصر هوش مصنوعی آغاز شد

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/11/16

One UI 6 همانطور که میدانید بر پایه اندروید 14 بوده که برای بسیاری از گوشی های سامسونگ منتشر شده است. به تازگی اما سامسونگ در حال تست و انتشار آپدیت جدید یعنی نسخه 6.1 است تا هوش مصنوعی را بیشتر از گذشته در رابط کاربری خود تلفیق کند. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید و میخواهید از این تغییرات با خبر شوید، تا انتهای این مقاله با زودسود همراه باشید.

آپدیت جدید One UI 6.1

در همین ماه بود که سامسونگ با معرفی گلکسی S24 اولترا نوید شروع دوران هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند خود را داد. در نسل جدید قرار است با ویژگی های بیشتری از هوش مصنوعی روبرو باشیم و کار ها برای ما ساده تر انجام شود.

رابط کاربری نیز مکمل سخت افزار و گوشی جدید بوده که سامسونگ در حال بروزرسانی آن است. در اپدیت جدید One UI یعنی نسخه 6.1 شاهد ویژگی های بیشتری با استفاده از هوش مصنوعی هستیم که در ادامه مقاله آنرا بررسی میکنیم.

تغییرات Always On Display

در اپدیت 6.1 رابط کاربری سامسونگ حالا بخش AOD با لاک اسکرین هماهنگ تر شده و در هنگام فعال بودن تصویر تاری از بکگراند لاک اسکرین و همینطور ویجت ها نیز به نمایش در میاید. بخش لاک اسکرین اما تغییرات خاصی نداشته است.

ژست های حرکتی

در آپدیت One UI 6.1 تعداد ژست های حرکتی و به طور کلی Gesture navigation تغییراتی را به چشم دیده است. بر خلاف نسخه قدیمی حالا با دو انتخاب برای ژست های حرکتی روبرو هستیم. انتخاب اول حالت سنتی با نمایش دکمه های هوم و بک و انتخاب دوم استفاده از ژست های حرکتی بدون نمایش دکمه ها میباشد.

عصر هوش مصنوعی آغاز شد | تغییرات One UI 6.1 | خرید گوشی سامسونگ | فروشگاه زودسود

روان تر شدن انیمیشن ها

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید باید بدانید که در آپدیت جدید One UI با انیمیشن های روان تری روبرو هستیم. باز و بسته کردن برنامه ها روان تر از گذشته شده و همینطور جابجایی صفحه میان لاک اسکرین و هوم اسکرین بسیار سریع تر و روان تر شده است.

قابلیت Quick Share

میدانیم که سامسونگ به واسطه هوش مصنوعی و ادغام آن با رابط کاربری خود همکاری نزدیکی با گوگل داشته است. قابلیت کوئیک شیر نیز یکی از ویژگی های گوگل بوده که برای انتقال سریع فایل میان دیوایس های مختلف استفاده میشود. در آپدیت جدید One UI قرار است که این قابلیت یعنی Quick Share به قابلیت پیشفرض برای انتقال دیتا تبدیل شود.

هوش مصنوعی یکپارچه

یکی از هیجان انگیز ترین قابلیت های آپدیت جدید استفاده از هوش مصنوعی در بخش های مختلف گوشی است. البته باید توجه داشت که این قابلیت در تمامی گوشی ها در دسترس نبوده و قرار است که لیست گوشی های دارای شرایط توسط سامسونگ منتشر شود.

قابلیت هایی مانند ترجمه زنده متن و صوت، بهبود وضعیت تایپ و متن نوشته شده، ویرایش تصاویر، دستیار صوتی و سرچ ها از جمله مواردی هستند که قرار است در با هوش مصنوعی با گوشی های سامسونگ اضافه شوند. البته باید در نظر داشت که این ویژگی ها تنها تا سال 2025 رایگان بوده و بعد از آن به صورت پولی عرضه خواهد شد.

سرچ حلقه ای

ویژگی سرچ حلقه ای یکی از بهترین ویژگی های هوش مصنوعی بوده که در حال حاضر تنها در گوشی های سامسونگ و گوگل وجود دارد. با این قابلیت میتوان هر بخش از تصویر را که میخواهید در داخل یک دایره مشخص کرده و آنرا در گوگل سرچ کنید. کسانی که قصد خرید گوشی سامسونگ دارند باید بدانند که این ویژگی برای پیدا کردن اجناس و لوازم مختلف و خرید آنها بسیار کاربردی است.

سخن آخر

سامسونگ با معرفی سری اس 24 و همینطور آپدیت جدید One UI میخواهد هوش مصنوعی را بیش از گذشته با گوشی های خود تلفیق کند. نظر شما در این خصوص چیست. تجربه هوش مصنوعی رابط کاربری را ساده تر میکند یا پیچیده تر؟

شما عزیزان میتوانید جهت خرید گوشی سامسونگ و یا دیگر برند ها از فروشگاه زودسود دیدن فرمایید. همچنین جهت اطلاع از اخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه ما، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. من گلکسی s23 fe دارم هنوز منتشر نشده برام. چه زمانی منتشر میشه؟

    1. با سلام و وقت بخیر. هنوز بصورت رسمی لیست گوشی هایی که اپدیت 6.1 رو دریافت میکنن منتشر نشده. باید تا اعلام رسمی منتظر باشیم.

  2. چیز خیلی انقلابی و خاصی نیست. تجربه کاربری رو هم عوض نمیکنه. بیشتر مانور الکی و تو خالیه بنظرم

    1. با تشکر از دیدگاه شما. شما کدوم رابط کاربری اختصاصی رو میپسندید؟

    1. هنوز لیست رسمی از سمت سامسونگ منتشر نشده. باید تا انتشار لیست رسمی صبر کنیم

مقالات مرتبط