دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

گوشی ردمی بخریم یا پوکو ؟

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/02/05

گوشی­ های هوشمند شیائومی یکی از برندهای محبوب به شمار می‌آیند که در سال‌های اخیر نظر طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کرده­­اند. شرکت شیائومی محصولات خود را از طریق زیربرندهای گوناگونی همچون ردمی و پوکو به بازار عرضه می­کند. حال ممکن است برای علاقه ­مندان به خرید گوشی شیائومی این سؤال پیش بیاید که ردمی بخریم یا پوکو؟ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به بررسی و مقایسه گوشی­ های پوکو و ردمی از جنبه‌های مختلف پرداخته و به این سوال پاسخ دهیم که خرید کدام برند بهتر است؟

مقایسه گوشی­ های ردمی و پوکو | ردمی بخریم یا پوکو ؟

در جهت مقایسه و بیان تفاوت ­های این ردمی و پوکو، ابتدا به معرفی اجمالی این دو برند خواهیم پرداخت تا ببینیم که باید ردمی بخریم یا پوکو.

معرفی گوشی ردمی

1) ردمی در سال 2013 به عنوان یک زیربرند کمپانی شیائومی با نام رسمی «شیائومی ردمی»، و با هدف تولید گوشی‌های هوشمند اقتصادی تاسیس شد.

2) این گوشی‌ها معمولا با قیمتی مناسب و سطح عملکردی قابل‌قبول عرضه می‌شوند.

3) طراحی زیبا، صفحه نمایش میان‌رده، دوربین خوب و باتری قدرتمندی دارند.

4) این گوشی‌ها غالباً از پردازنده‌های میان‌رده و اقتصادی اسنپدراگون، به همراه رابط کاربری MIUI شیائومی استفاده می­کنند.

معرفی گوشی پوکو

1) پوکو هم یک کمپانی چینی است که در سال 2018 تأسیس شد. این برند هم بر روی تولید محصولات قدرتمند با قیمت مناسب تمرکز دارد.

2) پوکو به دنبال این است که گوشی‌هایی با پردازنده قدرتمند و دوربین باکیفیت را با قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه عرضه کند. به طوری که باید گفت گوشی‌های پوکو معمولا با قدرت پردازش بالا و عملکرد عالی مشابه یا نزدیک به پرچمداران ارائه می­شوند در حالی که از قیمت مناسب­تری برخوردارند.

3) همچنین این برند بر روی عملکرد گیمینگ و پردازش گرافیکی نیز تمرکز دارد که به همین دلیل برخی از آن‌ها به پردازنده‌های قوی اسنپدراگون یا مدیاتک مجهز شده‌اند.

به طور کلی باید گفت که هر دو برند پوکو و ردمی در بازار جهانی محبوبیت زیادی داشته و برای کسانی که قصد خرید یک گوشی باکیفیت، قیمت مناسب و با عملکرد خوب را دارند، گزینه‌های خوبی هستند. چنانچه قصد خرید گوشی شیائومی را دارید و این سوال را دارید که ردمی بخرم یا پوکو ، خرید گوشی ردمی و همچنین خرید گوشی پوکو به شما پیشنهاد می­شود.

مقایسه طراحی و بدنه گوشی­ های ردمی و پوکو

برای پاسخ به سوال ردمی بخریم یا پوکو باید طراحی هر دو برند را بررسی کنیم. در گوشی­ های ردمی، مواد سازنده بدنه معمولاً شیشه، پلاستیک یا آلومینیوم هستند. گوشی­های پوکو هم معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند. به کارگیری این مواد در بدنه گوشی باعث کاهش قیمت این گوشی‌ها تا حد زیادی می­شود.

گوشی ردمی بخریم یا پوکو ؟ | خرید گوشی شیائومی | فروشگاه زودسود

مقایسه عملکرد و قدرت پردازش گوشی­ های ردمی و پوکو

گوشی‌های ردمی معمولاً با پردازنده‌های میان‌رده­ای همچون سری اسنپدراگون 600 یا 700 ارائه می‌شوند که عملکرد خوبی را برای امور روزمره و اجرای برنامه‌های معمولی دارند. اگر استفاده روزمره و ساده­ای از گوشی ­خود دارید؛ ما خرید گوشی ردمی را به شما توصیه می­کنیم.

گوشی های پوکو با پردازنده‌های قدرتمندتری(اغلب سری اسنپدراگون 800) مجهز شده­اند که عملکرد بهتری در اجرای برنامه­ها و بازی­های سنگین از خود نشان می­دهند. در نتیجه اگر گیمر هستید؛ خرید گوشی پوکو را به شما پیشنهاد می­کنیم.

مقایسه نمایشگر گوشی­های ردمی و پوکو

در این مورد هم اگر استفاده روزمره­ و معمولی دارید؛ خرید گوشی ردمی برای شما کفایت می­کند. گوشی‌های برند ردمی، معمولاً دارای نمایشگرهای IPS LCD هستند که دقت رنگ خوب و روشنایی مناسبی را به کاربر ارائه می‌دهند. مثل مورد قبل باید گفت که این نمایشگرها برای انجام امور روزمره مناسبند، ولی برای پخش ویدیوهای باکیفیت، چندان مناسب نیستند. اما گوشی­ های پوکو از نمایشگرهای امولد و با رنگ‌های جذاب استفاده می‌کنند. بنابراین، خرید گوشی پوکو برای علاقه‌مندان به بازی و تماشای فیلم­های باکیفیت، انتخاب بهتری است.

مقایسه دوربین‌ گوشی‌های ردمی و پوکو

در ادامه مقاله ردمی بخریم یا پوکو به مقایسه دوربین ها میپردازیم.گوشی‌های ردمی معمولاً از دوربین‌هایی کارآمد و با کیفیت تصویر قابل قبول استفاده می­کنند که برای عکاسی روزمره کفایت می­کنند؛ ولی طبیعتاً به پای فناوری مدرن پرچمداران نمی­رسند. بنابراین خرید گوشی ردمی برای ثبت تصاویر معمولی کافی است.

اما گوشی­ های پوکو اکثراً از دوربین‌های با رزولوشن بالا و باکیفیت‌تری برخوردارند. که این امر سبب می­شود تا خرید گوشی پوکو برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداری حرفه ­ای، گزینه بهتری باشد.

مقایسه سیستم‌عامل و ‌بروزرسانی گوشی ­های ردمی و پوکو

گوشی‌های ردمی معمولاً بروزرسانی 1 یا 2 نسخه اصلی اندروید را مدتی بعد از انتشار آن برای مدل‌های بالارده دریافت می‌کنند. سیستم‌عامل گوشی‌های پوکو هم بروزرسانی 2 نسخه اصلی اندروید را حدوداً تا 2 سال بعد از عرضه دریافت می‌کنند.

 سخن پایانی

بسیاری از علاقه­ مندان به خرید گوشی شیائومی به این فکر می­کنند که کدام زیر برند این کمپانی را خریداری کنند. خرید گوشی ردمی به دلیل قیمت مناسب و ارزش خرید خوب انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال یک گوشی قابل ‌اعتماد و ارزان هستند. ما هم در این مقاله به این موضوع پرداختیم که ردمی بخریم یا پوکو و هر کدام از برند ها چه ویژگی هایی دارند؟

همچنین خرید گوشی پوکو با قیمت مناسب و رقابتی نسبت به برند ردمی، ارزش خرید بهتری را از نظر عملکرد و قابلیت ­ها دارد. و درواقع به کاربران خود یک گوشی میان‌رده با قابلیت گوشی­ های پرچمدار را ارائه می­دهد. در نهایت، این نیاز کاربر است که تعیین ‌می‌کند که باید ردمی بخریم یا پوکو. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. پوکو ها مردونه تر هستن و برای خانوما مناسب نیستن. نظر من اینه ….

  2. ردمی بهتر هستش. آپدیت هارو سریع تر میگیره و زیباتر و ظریف تره

    1. شما تجربه استفاده از گوشی های ردمی رو داشتید؟ نقاط قوت از نظر شما چیه؟

  3. من پوکو x6 دارم. بهترین گوشیه واقعا. فقط بعضی وقتا داغ میکنه

مقالات مرتبط