دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

معرفی انواع دوربین در گوشی موبایل

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/10/25

زمانی که قصد خرید گوشی سامسونگ و یا دیگر برند ها را داشته باشید، با انواع دوربین در گوشی موبایل مواجه شده که هر کدام دارای ویژگی و موقعیت عکاسی مربوط خود هستند. اما این دوربین ها و لنز های گوناگون چه هستند و چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و انواع دوربین در گوشی موبایل را معرفی و بررسی کنیم.

انواع دوربین در گوشی موبایل

در ابتدا تمامی گوشی ها دارای یک دوربین و لنز بودند. اما در حال حاضر در گوشی های پیشرفته امروزی ترکیبی از 3 یا 4 لنز و دوربین را میبینیم که هرکدام قدرت و توانایی متفاوتی دارند. سازندگان تلفن همراه در سال های گذشته تصمیم گرفتند که بجای بالا بردن میزان کیفیت یعنی پیکسل، به دنبال ارتقا لنز های گوناگون و بهبود عملکرد در شرایط مختلف باشند.

همین موضوع سبب شده تا در حال حاضر با انواع دوربین در گوشی موبایل روبرو باشیم. لنز های واید، اولترا واید و …. که هرکدام میتوانند تصاویر را با ظاهر و حالتی خاص ثبت کنند. در ادامه این لنز هارا معرفی و بررسی میکنیم.

دوربین اصلی با لنز واید

بطور کلی تمامی برند ها لنز واید را بعنوان لنز و دوربین اصلی گوشی در نظر میگیرند. این لنز که عموما همان دوربین اصلی شناخته میشود، برای ثبت تصاویر معمولی بکار گرفته میشود. زاویه دید در این لنز وسیع تر از چشم انسان است اما در مقایسه با دیگر لنز ها در کمترین مقدار زاویه قرار دارد.

لنز واید فاصله کانونی زیادی دارد و به همین دلیل میتواند برای تصاویر معمولی از زاویه روبرو مناسب باشد. زمانی که قصد خرید گوشی سامسونگ و یا دیگر برند ها را داشته باشید میبینید که لنز واید بیشترین کیفیت را نسبت به دیگر لنز ها دارد.

معرفی انواع دوربین در گوشی موبایل | خرید گوشی سامسونگ | فروشگاه زودسود

لنز اولترا واید، عکسبرداری با دید گسترده

در ادامه معرفی انواع دوربین گوشی موبایل به لنز اولترا واید میرسیم که دارای زاویه دید بسیار بیشتری نسبت به لنز واید است. زمانی که قصد داشته باشید تصویری با زاویه دید بیشتر را ثبت کنید، باید از این لنز استفاده کنید.

لنز های اولترا واید دامنه دید افقی را پوشش میدهند. حداقل زاویه دید دوربین در زمان عکسبرداری 120 درجه بوده که بسیار بیشتر از لنز واید و معمولی است. امروزه با وجود هوش مصنوعی کیفیت تصاویر با دوربین اولترا واید بیشتر شده و میتوان بالاترین خروجی را از این دوربین ها دریافت کرد.

لنز عمق سنج مخصوص عکس سلفی

سومین مورد در لیست انواع دوربین در گوشی موبایل لنز عمق سنج است که در برخی از گوشی ها استفاده میشود. وظیفه اصلی این لنز جدا کردن بکگراند از سوژه بوده تا بالاترین کیفیت از سوژه ثبت شود. باید بدانید که این قابلیت در بسیاری از گوشی ها بصورت نرم افزاری بوده و گوشی های کمتری از این لنز برای تصویربرداری بصورت عمق سنج استفاده میکنند.

لنز ماکرو

لنز ماکرو چهارمین مورد در لیست انواع دوربین در گوشی موبایل میباشد. زمانی که قصد داشته باشید تصاویر خود را از فاصله بسیار نزدیک نسبت به سوژه ثبت کنید، میتوانید از لنز ماکرو استفاده کنید. این لنز مخصوص عکسبرداری برای فاصله چند سانتی متری میباشد.

این لنز تاثیر مستقیمی در کیفیت عکسبرداری کلی گوشی نداشته و تنها زمانی که حالت ماکرو فعال شود این لنز نیز فعال میشود. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید باید بدانید که لنز ماکرو در گوشی های سامسونگ از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و میتوانید تصاویری با جزئیات بالا را ثبت کنید.

لنز تله فوتو

این لنز زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که بخواهید از زوم اپتیکال استفاده کنید. باید بدانید که برای زوم دیجیتال نیاز به این لنز نبوده و وظیفه آن بر عهده پردازنده گوشی است. اما لنز تله فوتو میتواند قدرت زوم بهتری را برای گوشی شما داشته باشد. این نوع لنز ها عموما در گوشی های پرچمدار مورد استفاده قرار میگیرد.

شما از کدام یک از انواع دوربین در گوشی موبایل استفاده میکنید؟

در این مقاله به معرفی و بررسی انواع دوربین در گوشی موبایل پرداختیم و دیدیم که هر نوع لنز چه ویژگی و قابلیتی دارد. برای استفاده از حداکثر قدرت عکسبرداری باید گوشی پرچمدار تهیه کنید. توصیه ما به شما خرید گوشی سامسونگ با بهترین قیمت از فروشگاه زودسود است. شما عزیزان میتوانید گوشی مدنظر خود را با بهترین قیمت از فروشگاه ما تهیه کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از تخفیف محصولات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. خیلی جالب و مفید بود. با اینکه اسم این لنز هارو شنیده بودم اما اصلا درباره کارکرد صحیحشون اطلاعی نداشتم. دست شما درد نکنه

    1. برخی از گوشی ها از زوم نرم افزاری استفاده میکنن که کیفیت تصویر رو پایین میاره. زوم اپتیکال اما تغییری در کیفیت ایجاد نمیکنه

مقالات مرتبط