دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/02/01

بسیاری از کسانی که به دنبال خرید گوشی موبایل هستند، از آنجایی که وقت زیادی را با گوشی هوشمند خود می­گذرانند، به این فکر هستند که گوشی تهیه کنند که دچار مشکل داغ شدگی بیش از اندازه نشود. اما باید گفت که داغ شدن گوشی امری کاملا طبیعی بوده و برای رفع مشکل داغ شدن بیش از اندازه آن راه حل­ های ساده‌ای وجود دارد.

تلفن­ های هوشمند مقدار زیادی انرژی و قدرت محاسباتی را در یک پکیج کوچک قرار می‌­دهند که همین امر موجب داغ شدن گوشی می­شود. با اینکه جدیدترین گوشی­ها برای مقاومت در شرایط روزمره و برخی محدوده‌ های دما ساخته شده‌­اند، اما هیچکدام از آنها در مقابل گرمای بیش از حد در امان نیستند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دلایل داغ شدن گوشی و همچنین معرفی اقدامات آسانی برای جلوگیری از این مشکل بپردازیم. پس تا انتها با فروشگاه موبایل زودسود همراه باشید.

دلایل داغ شدن گوشی

دمای محیطی گوشی

دمای داخلی گوشی، بر اساس دمای محیط آن تنظیم می‌­شود. اگر گوشی شما بیش از اندازه داغ شود، ممکن است به مشکلاتی چون: تخلیه باتری، خاموش شدن اجباری گوشی، و یا حتی منجر به ذوب شدن کامل باتری یا سیستم پردازنده آن شود.

قرار دادن گوشی در معرض نور آفتاب یا درون ماشین در یک روز گرم و آسیب دیدن توسط آب هم می‌تواند باعث داغ شدن گوشی شما شود. همچنین سرمای بیش از حد هم می‌تواند نتایج مشابهی داشته باشد.

باز بودن دائم برنامه ­ها در پس­ زمینه

خیلی از برنامه‌­ها شارژ زیادی مصرف می‌­کنند که این امر موجب می‌شود باتری شما به سرعت خالی شود که در نتیجه آن گوشی داغ می‌شود. اگر برنامه ­هایی دارید که در پس زمینه فعال هستند؛ پس حتما از آنها خارج شوید تا از داغ شدن گوشی خود بدین وسیله جلوگیری کنید.

تعداد دفعات استفاده از گوشی

اگر دائماً در حال استفاده از گوشی خود هستید، در واقع دارید از باتری خود بیش از اندازه کار می‌کشید، که این موجب داغ شدن گوشی شما می­شود.

به شارژ بودن گوشی حتی بعد از رسیدن به 100%

اگر گوشی خود را حتی بعد از رسیدن شارژ باتری آن به 100% همچنان متصل به شارژر رها می­کنید؛ باید گفت که این هم می‌ تواند باعث داغ شدن گوشی ‌شود.

تماشای محتوای ویدیویی به صورت آنلاین

تماشای ویدیوی طولانی مدت در یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و غیره، به پردازنده گوشی شما فشار می­آورد. این بدین معناست که گوشی شما باید داده‌های ویدیویی را بارگیری کرده و نمایشگر را برای مدت زیادی فعال نگه دارد که این موجب داغ شدن گوشی شما می­شود.

بهینه نبودن تنظیمات گوشی

میزان روشنایی نمایشگر تا بالاترین حد یا استفاده از یک تصویر زمینه متحرک یا استفاده از ویجت­ها هم می­تواند باعث داغ شدن گوشی شود. همچنین تنظیماتی برای بهینه­سازی مصرف باتری در هر گوشی هوشمند وجود دارد که می­توانید متناسب با نوع نیاز خود آنها را به کار گیرید.

بازی کردن طولانی مدت

امروزه وسعت بسیار زیاد بازی‌های موبایلی، یکی از بهترین دلایل خرید گوشی موبایل است. اگر عادت دارید که به مدت طولانی با گوشی خود بازی کنید؛ بدانید که این هم یکی از دلایل اصلی داغ شدن گوشی است، به خصوص اگر بازی شما آنلاین باشد.

استفاده از برنامه‌های قدیمی و دارای باگ

ممکن است برنامه‌ قدیمی یا دارای باگ با استفاده بیش از اندازه از سیستم پردازنده موجب داغ شدن گوشی شود. بروز نگه داشتن برنامه‌ها و سیستم­عامل گوشی خیلی مهم است؛ چراکه بروزرسانی‌ها غالباً شامل رفع اشکالات هستند.

چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟ | خرید گوشی موبایل | زودسود

رعایت 10 نکته برای حل مشکل داغ شدن گوشی

راهکارهای مفیدی وجود دارند که با رعایت آنها می­توانید از داغ شدن گوشی خود جلوگیری به عمل آورید. این راهکارها عبارتند از:

1) گوشی خود را از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید.

2) برنامه‌ هایی که استفاده نمی‌ شوند را ببندید.

3) استفاده بیش از حد از گوشی را کنار بگذارید. (تماشای ویدیو و بازی کردن طولانی مدت را به حداقل برسانید)

4) گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید. (این روش به شما این امکان را می‌دهد که تنها از عملکردهای اصلی گوشی خود استفاده کنید و سایر موارد غیرضروری را که موجب آسیب به باتری می­شود، خاموش کنید)

5) گوشی خود را به درستی شارژ کنید. (استفاده از شارژر اصل و با کیفیت، و قرار دادن آن روی سطح صاف و محکم در حین شارژ و عدم قرار دادن آن روی تخت یا مبل)

6) خارج کردن گوشی از قاب در حین داغ شدن

7) استفاده از آنتی ویروس­ها، حذف بدافزارها و بروزرسانی برنامه­ های قدیمی و دارای باگ

8) خودداری از بالا بردن نور صفحه نمایش

9) تنظیم بهینه ­سازی باتری در گوشی موبایل

10) توجه به سیستم پردازنده، پیش از خرید گوشی موبایل. (کاربران بایستی قبل از خرید گوشی موبایل مورد نظر خود، متناسب با نوع استفاده­ای که دارند، یک گوشی با پردازشگر مناسب تهیه کنند. کار کشیدن زیاد از گوشی­های دارای پردازنده ضعیف، برابر است با داغ شدن بیش از حد گوشی)

سخن آخر

در این مقاله به بررسی شرایط داغ شدن گوشی پرداختیم و راه حل هایی برای جلوگیری از این مشکل ارائه کردیم. با رعایت این نکات گوشی سالم تری داشته و از خرابی آن جلوگیری میکنید. شما عزیزان میتوانید جهت خرید گوشی موبایل از فروشگاه ما بازدید نمایید. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. گوشی رو اگر بتونید خوب نگهداری کنید و بدون قاب ازش استفاده کنید به هیچ مشکلی نمیخورید. اینطوری گوشی همیشه خنک میمونه و گرم نمیشه

  2. من برای بازی کردن از فن خنک کننده استفاده میکنم. دمای گوشی رو پایین نگه میداره و خیلی خوبه. برای بازی توصیه میکنم حتما از فن استفاده کنید

مقالات مرتبط