دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

مقایسه گلکسی S24 اولترا با نسل قبل

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/11/04

در رویداد انپکد سال 2024 با جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی سری اس 24 آشنا شدیم. در این مقاله قصد داریم به مقایسه گلکسی S24 اولترا با نسل قبل خود یعنی سری اس 23 بپردازیم و ببینیم که برند کره ای چه پیشرفت هایی را در پرچمدار جدید خود لحاظ کرده است. پس اگر قصد خرید گوشی سامسونگ سری اس 24 را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ظاهر و طراحی

گلکسی S24 به مراتب شرایط بهتری نسبت به نسل قبل خود دارد. استفاده از فریم تیتانیومی و همینطور محافظ صفحه جدید یکی از بزرگترین پیشرفت های گلکسی S24 نسبت به S23 میباشد. آزمون های انجام شده نشان میدهد که گلکسی S24 با محافظ جدید اختصاصی، علمکرد بهتری در تست ضربه و خراش داشته و امتیاز بالاتری را دریافت میکند.

فریم تیتانیومی نیز یکی از پیشرفت های گلکسی S24 اولترا سامسونگ بود ارزش خرید آنرا بالاتر میبرد. تیتانیوم وزن کمتری نسبت به آلومینیوم داشته و از استحکام بالاتری نیز برخوردار است. گلکسی S23 اولترا از آلومینیوم استفاده میکند و در این بخش بازی را به سری اس 24 میبازد. در نهایت باید استاندارد های ایمنی را در نظر بگیریم که هر دو گوشی از استاندارد IP69 برخوردار هستند و پیشرفتی را در این بخش شاهد نیستیم.

نمایشگر و روشنایی

یکی از بزرگترین پیشرفت های پرچمدار جدید سامسونگ در بخش روشنایی نمایشگر میباشد. در گلکسی S23 اولترا شاهد نمایشگر با روشنایی 1750 نیت بودیم اما در سری اس 24 با نمایشگری به شدت روشنایی 2600 نیت روبرو هستیم که پیشرفت بزرگی برای برند کره ای است.

پردازنده و سخت افزار

سامسونگ برای پرچمداران خود از دو پردازنده استفاده میکند. گلکسی S24 اولترا در بازار جهانی با پردازنده اگزینوس 2400 و در بازار آمریکا با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه میشود. هر دو پردازنده پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل قبل خود داشته و شاهد عملکردی بهتر هستیم.

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید و از بابت عملکرد پردازنده سری اس 24 نگران هستید، باید بگوییم که اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست های تک هسته و چند هسته امتیاز قابل قبولی را دریافت کرده و حتی توانسته در بعضی از آیفون 15 نیز پیشی بگیرد.

در سری اس 23 سامسونگ با پردازنده گرافیکی آدرنو 740 روبرو بودیم. در گلکسی S24 با پردازنده بهبود یافته آدرنو 750 روبرو هستیم که توان پردازشی قدرتمندی داشته و میتواند با آیفون 15 هم رده خود رقابت کند. سیستم خنک سازی گوشی نیز بهبود پیدا کرده تا با مشکل افزایش دما روبرو نباشیم.

مقایسه گلکسی S24 اولترا با نسل قبل | خرید گوشی سامسونگ | فروشگاه زودسود

دوربین گلکسی S24 اولترا

در مدل گلکسی S24 اولترا با لنز بهبود یافته 200 مگاپیکسلی روبرو هستیم. این لنز حالا عملکرد بهتری در نور شب داشته و به لطف استفاده از هوش مصنوعی، تصاویری با کیفیت بهتر و جزئیات بالاتر را ثبت میکند. پیشرفت بزرگ گلکسی S24 اولترا اما در لنز 50 مگاپیکسلی جدید بوده که امکان زوم 5 برابری بصورت اپتیکال را به کاربر میدهد.

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ S24 را دارید باید بدانید که این نسل تفاوت چشمگیری در بخش فیلمبرداری نداشته و هر دو سری 23 و 24 از فیلمبرداری 8K بصورت 30 فریم پشتیبانی میکنند. اما سری 24 حالا میتواند ویدئو های 4K را با فریم ریت 120 هرتز ثبت کند که پیشرفت بزرگتی نسبت به نسل قبل در نظر گرفته میشود.

بنظر شما کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟

گلکسی S24 اولترا با تمرکز بر هوش مصنوعی، پیشرفت های زیادی را چه در بخش نرم افزار و چه در بخش سخت افزار به چشم دیده است. اما بنظر شما این پیشرفت ها به مقداری بوده که ارزش خرید آنرا نسبت به نسل قبل بیشتر کند؟

شما عزیزان میتوانید نظرتون رو در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. در نهایت جهت خرید گوشی سامسونگ میتوانید از فروشگاه زودسود بازدید نمایید. همچنین جهت اطلاع از اخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

    1. با سلام و تشکر. بله یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین دو مدل وجود داره، اختلاف قیمتی هستش. اما شما میتونید جهت خرید گوشی سامسونگ گلکسی s24 اولترا از فروشگاه زودسود بازدید نمایید.

  1. اگر نخوایم خیلی روی جزئیات زوم بشیم، تفاوت انچنانی توی استفاده نداره. چه برای استفاده روزمره چه بازی و ادیت و این چیزا. این مقایسه ها بیشتر جزئیات رو نشون میدن…

  2. من تازه s24 اولترا رو خریدم. قبلش هم s23 استاندارد رو داشتم. اولترا نبود. ولی در کل صفحه نمایش و دوربینش خیلی بهتره. اصلا قابل مقایسه نیستش. اما توی بقیه بخشا انچنان تفاوت خاصی ندیدم من

مقالات مرتبط