دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

با توجه به تعطیلات اعلام شده، کلیه سفارشات در این ایام در اولین روز کاری پس از تعطیلات ارسال خواهد شد

آموزش آیفون | چگونه از آیفون در مقابل ویروس‌ها محافظت کنیم؟

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/03/12

بسیاری از کاربران صاحب گوشی آیفون از این نگرانند که گوشی آنها توسط ویروس ­ها و بدافزارها آسیب ببیند، و همواره به دنبال نصب برنامه­ هایی برای افزایش امنیت آیفون خود در برابر این دست مشکلات هستند. ما در فروشگاه موبایل زودسود به دنبال این هستیم تا ببینیم برای محافظت از گوشی آیفون خود در برابر ویروس ­ها و بدافزارها باید از چه راهکارهایی استفاده کنیم. پس در ادامه با این مطلب از سلسله مقالات آموزش آیفون همراه باشید.

برنامه آنتی ویروس برای آیفون وجود ندارد

شما بر روی آیفون یا آیپد خود احتیاجی به آنتی‌ویروس ندارید. در واقع برنامه­ هایی که در این زمینه برای آیفون یا آیپد طراحی شده‌اند، آنتی‌ویروس نبوده و در دسته نرم­ افزارهای امنیتی قرار می‌گیرند که هیچگونه محافظتی از شما در مقابل ویروس­ها و بدافزارها به عمل نخواهند آورد.

محافظت از گوشی آیفون فقط با ارائه پچ‌های امنیتی از سوی کمپانی اپل قابل انجام است و هیچ نرم ­افزاری نمی‌تواند امنیت شما در این زمینه را تأمین کند. بنابراین همیشه سعی کنید به محض ارائه بروزرسانی از سوی اپل، دستگاه خود را در اولین زمان ممکن بروزرسانی نمایید.

گوشی ­های هوشمند یا تبلت ­های اپل به صورت پیش فرض،‌ میزبان قابلیت‌های گوناگونی برای محافظت از گوشی شما در برابر ویروس‌ها و بدافزارهاست. برنامه ­هایی که روی اپ استور یافت می‌شوند، به صورت روزانه چک شده و بدین ترتیب، می‌توانید از امنیت و سلامت آنها مطمئن باشید.

آموزش آیفون | آیفون خود را جیلبریک نکنید

جیلبریک کردن به برنامه ­ها اجازه می‌دهد تا خارج از محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اپل، به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین امکان نصب برنامه خارج از اپ استور را نیز از این طریق در اختیار شما قرار می­دهد که خطر ورود ویروس و بدافزار به دستگاه شما را افزایش می‌دهد.

چگونه از وجود ویروس در آیفون و آیپد خود مطلع شویم؟

هر ویروسی ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشد. برای نمونه:

  1. یک ویروس خاص ممکن است کد دستوری مخربی را شامل شود که منجر به باز شدن خودکار برنامه‌ای همچون تلگرام یا واتساپ شده و شما را در گروه یا کانالی عضو کند.
  2. یکی دیگر از علائم شایع ویروسی بودن مربوط به باز شدن خودکار صفحه وب و انتقال کاربر به سایت خاصی می‌شود که یکی از کدهای دستوری مخرب رایج در تمام گوشی های اندروید و آیفون می­باشد.
  3. در برخی شرایط دیده شده که برخی از ویروس­های آیفون منجر به باز شدن خودکار اپ استور شده یا کاربر را به صفحه خاصی از اپ استور برای دانلود یک برنامه هدایت می‌کنند.

به طور کلی مشاهده هر حرکت مشکوکی در آیفون یا آیپدتان می‌تواند نشانگر وجود ویروس در دستگاه شما باشد.

آموزش آیفون | شیوه حذف ویروس آیفون و آیپد

جهت حذف ویروس آیفون و آیپد کافیست که آن برنامه مخرب نصب شده را پیدا کرده و حذف نمایید. برای فهمیدن اینکه کدام بنامه مخرب است باید به این موضوع کمی فکر کنید.

  • در مرحله اول تمام برنامه­هایی که از اپ استور دانلود کرده‌اید را کنار بگذارید؛ چراکه احتمال ویروسی بودن آنها بسیار پایین است.
  • سراغ برنامه­هایی بروید که از منابع ثانویه دانلود و در گوشی شما نصب شده‌اند.
  • خوب فکر کنید که مشکلات آیفون شما دقیقاً از چه زمانی آشکار شده‌اند.
  • سپس فکر کنید که چند روز قبل از نمایان شدن این مشکلات کدام برنامه را در آیفونتان نصب کرده بودید.

بدین ترتیب می‌توانید نرم­افزار مخرب نصب شده را شناسایی و نسبت به حذف آن اقدام نمایید. اگر نتوانستید دقیقاً بدافزار مورد نظر را شناسایی کنید، توصیه می‌کنیم تمام برنامه­های مشکوک نصب شده روی آیفون خود را حذف کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، تمام برنامه­های دستگاه را حذف نموده و دوباره تک تک آن ها را از اپ استور دانلود کنید.

آموزش آیفون | چگونه از آیفون در مقابل ویروس‌ها محافظت کنیم؟ | آموزش آیفون | فروشگاه زودسود

چگونه از ویروسی شدن آیفون و آیپد خود پیشگیری کنیم؟

به یاد داشته باشید که در همه موارد، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. چقدر خوب است که به جای راه­ حلی برای پاکسازی ویروس­ها و بدافزارها از گوشی خود، قبل از اینکه آیفونمان به ویروس شود، از آن پیشگیری کنیم که این بهترین را برای محافظت از گوشی است. در ادامه آموزش آیفون به راه ها میپردازیم. برای این منظور شما باید 2 کار ساده را انجام دهید:

  1. از منابعی غیر از اپ استور برنامه­ای را دانلود نکنید.
  2. نسبت به فایل­ها و برنامه ­هایی که از طریق اشتراک­گذاری از دیگران دریافت می­کنید محتاطانه عمل کنید.
  3. هرگز آیفون خود را جیلبریک نکنید.

سخن پایانی

ما در فروشگاه موبایل زودسود سعی کردیم تا در این مطلب از آموزش آیفون به صورت مختصر و مفید در رابطه با روش­های محافظت از گوشی، ویروس آیفون و آیپدهای اپل و راهکارهای پیشگیری و حذف آنها صحبت کنیم. چنانچه در این مورد سوالی داشتید می­توانید در بخش نظرات مقاله از ما بپرسید. همچنین شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اخرین اخبار و همینطور اطلاع از تخفیفات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. نصب کردن این برنامه ها امن و معتبره؟ باعث مشکل و محدودیت نمیشه؟

    1. نرم افزار های معرفی شده تایید شده هستش و بصورت رسمی منتشر شده. هیچ مشکلی برای نصب این نرم افزار ها وجود نداره

  2. کلی دنبال این نرم افزار میگشتم اما هیچ جا راهنمایی براش نبود. ممنونم ازتون

مقالات مرتبط