دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

معرفی رابط کاربری One UI سامسونگ

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/01/20

توجه به نوع رابط کاربری و سیستم­عامل دستگاه­های هوشمند، نکته بسیار مهمی است که پیش از خرید گوشی سامسونگ باید آن را در نظر داشت. رابط کاربری سامسونگ به نام one UI سیستم‌عاملی است که کمپانی سامسونگ برای گوشی­های گلکسی طراحی کرده است. UI مخفف عبارت User interface، به معنای رابط کاربری است و one UI یعنی: «رابط کاربری یک».

علت این طراحی، ایجاد هماهنگی کامل میان سخت‌افزار و نرم‌افزارهای گوشی‌ سامسونگ بوده که باعث افزایش کیفیت کار با گوشی هوشمند می­شود؛ به طوری که کاربر در هنگام استفاده از گوشی سامسونگ، تجربه‌ای روان و طبیعی خواهد داشت.

به عنوان مثال؛ یکی از ویژگی‌های رابط کاربری گوشی سامسونگ، وجود یک الگوی خاص در طراحی برنامه‌های آن است. مثلاً در این طراحی، تب‌ها در پایین نمایشگر قرار گرفته است که ظاهری منظم به آن داده و دسترسی به آنها آسان­تر می­باشد. یا اینکه در جدیدترین رابط کاربری گوشی سامسونگ، عملکرد سریع و هوشمندتر شدن دوربین را شاهد هستیم. این رابط کاربری هر ساله در چند نسخه ارتقا یافته و با تغییراتی همراه می­شود.

این تغییرات شامل بروزرسانی اصلی و آپدیت اندروید، تغییرات طراحی رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری تازه می­باشد. کسانی که قصد خرید گوشی سامسونگ را دارند و آپدیت اندروید و رابط کاربری آن برایشان مهم است؛ باید پیش از اقدام به خرید گوشی سامسونگ، مدلی را انتخاب کنند که از بهترین سطح بروزرسانی سیستم­عامل برخوردار باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی­های رابط کاربری گوشی سامسونگ به صفحه رسمی آن در وبسایت سامسونگ مراجعه فرمایید.

OneUI Core چیست؟

One UI Core یک نسخه سبک از One UI بوده که در گوشی‌های ارزان‌تر سامسونگ به کار می­رود. این نسخه از نظر زبان طراحی، مشابه نسخه اصلی است اما ویژگی‌های کمتری را ارائه می‌کند. رابط کاربری One UI Core در گوشی سامسونگ به خوبی بهینه‌ نشده است ولی قیمت پایین‌تر آن نسبت به رابط کاربری One UI این کمبود را توجیه می‌کند.

اگر نوع رابط کاربری برایتان مهم است؛ پس قبل از خرید گوشی سامسونگ باید دقت کنید که چه مدلی را انتخاب می­کنید. اگر به دنبال گوشی سامسونگ ارزان ­قیمت هستید؛ باید بدانید که ممکن است یک رابط کاربری  One UI Coreنصیبتان شود. همچنین لازم به ذکر است که برخی گوشی‌های جدید سامسونگ مثل گلکسی F14 5G با این سیستم‌عامل به بازار عرضه می­شوند.

برای اطلاع از نوع رابط کاربری گوشی سامسونگ خود، این مسیر را در دستگاه خود دنبال کنید تا یکی از عبارات One UI Version و یا One UI Core Version را مشاهده کنید:

تنظیمات>> درباره تلفن>> اطلاعات نرم­افزار

Setting>> About Phone>> information

معرفی رابط کاربری One UI سامسونگ | خرید گوشی سامسونگ | قیمت گوشی سامسونگ | فروشگاه زودسود

انواع نسخه ­های One UI در گوشی سامسونگ

در ادامه، شما را با نسخه‌های گوناگون این One UI  آشنا خواهیم کرد.

نسخه One UI 1

اولین نسخه رابط کاربری one UI که توسط کمپانی سامسونگ رونمایی شد. این رابط کاربری ویژگی‌های بسیاری از جمله حالت تاریک را به همراه داشت. طراحی این رابط کاربری بر پایه اندروید 9 بود.

نسخه One UI 1.1

بروزرسانی این رابط کاربری جزئی بود. از ویژگی‌های آن می‌توان به تشخیص اثر انگشت، تشخیص چهره و بهینه‌سازی عملکرد گوشی سامسونگ اشاره کرد. این رابط کاربری با گوشی های سامسونگ سری A در 2019 مانند گلکسی A30 ،‌A50 و A70 و همچنین در سری S10 ارائه شد.

نسخه One UI 1.5

این رابط کاربری برای ارائه یک بروزرسانی کوچک در ساعت‌های هوشمند سامسونگ به همراه گلکسی نوت 10 معرفی شد. همچنین این نسخه دارای 3 صدای اعلان بود که تغییراتی جزئی داشتند.

نسخه ‏One UI 2

این نسخه تغییرات بیشتری داشت. این رابط کاربری بر پایه اندروید 10 طراحی شد. سهولت در به کارگیری و کاهش پیچیدگی‌ها، حالت‌های عکاسی متعدد، تشخیص رنگ‌های روشن و تیره در پس زمینه و افزایش سطح خوانایی در صفحه قفل از ویژگی­های آن بود.

نسخه ‏One UI 2.1

این نسخه با تغییراتی همراه با گوشی‌های گلکسی اس 20 و گلکسی زد فیلیپ در سال 2020 عرضه شد. صفحه تیره، مدیریت ساده­تر کاربری گوشی سامسونگ و قابلیت­های بیشتر دوربین از ویژگی­های آن می‌باشد.

نسخه ‏One UI 2.5

این نسخه همرا با عرضه گلکسی نوت 20 معرفی شد. رفع باگ‌های قبلی، بهبود نرم­افزاری گلکسی نوت و ضبط ویدیو پیشرفته از ویژگی­های آن بود.

نسخه ‏One UI 3.0

این نسخه رابط کاربری گوشی سامسونگ مبتنی بر اندروید 11 معرفی شد. تغییرات گسترده­ای در آن مشاهده نمی­شود و بیشتر شبیه نسخه قبلی است. یک‌دستی آیکون‌ها و تغییرات صفحه قفل و همچنین هوشمندتر شدن حالت جستجو در تنظیمات از ویژگی­های آن است.

نسخه ‏One UI 3.1

تغییرات قابل توجهی در این نسخه وجود ندارد. بهبود کنترل نوردهی خودکار و فوکوس خودکار دوربین و استفاده از نرم‌افزار پاک‌کن اشیاء و غیره از ویژگی­های آن است.

نسخه ‏One UI 3.1.1

این نسخه بروزرسانی کوچکی است برای نسخه قبلی که در سال 2021 به همراه گلکسی  Z Fold 3عرضه شد.

نسخه ‏One UI 4

این نسخه مبتنی بر اندروید 12 است طراحی و در سال 2021 برای سری S21 عرضه شد. شخصی‌سازی اعلانات و افزایش امکانات کیبورد، بهبود حالت تیره و اشتراک‌گذاری آسان‌تر اطلاعات از ویژگی­های آن است.

نسخه One UI 4.1

این نسخه رابط کاربری گوشی سامسونگ بروزرسانی نسخه قبلی است. کنترل رم مجازی از 2 تا 8 گیگابایت، افزایش روشنایی نمایشگر و افزایش قابلیت­های دوربین از ویژگی‌های آن می‌باشد.

نسخه One UI 5

این نسخه رابط کاربری گوشی سامسونگ ویژگی‌های جدید و قدرتمند زیادی دارد. بروزرسانی‌های متعددی در سفارشی‌سازی رابط کاربری، کیبورد، واقعیت افزوده، ویجت‌ها، قابلیت­های دوربین، گالری، ویرایش عکس و غیره در این نسخه ارائه شده است.

نسخه One UI 6

این نسخه به طور رسمی در 30 اکتبر 2023 برای گلکسی S23 معرفی شد. این نسخه دارای چندین ویژگی جدید مبتنی بر اندروید 14 است، از جمله:

  1. فونت و ویجت جدید با به‌روزرسانی‌های بعدی و سبک ایموجی جدید.
  2. پنل تنظیمات سریع و راحت برای چشم و حالت تاریک.
  3. پنل نوتیفیکیشن با دریافت اعلان‌های فردی به عنوان کارت‌های جداگانه.
  4. بهبودهایی در گالری و ویرایشگر عکس و کلی موارد دیگر.

بنظر شما oneui ارزش خرید گوشی سامسونگ را بیشتر میکند؟

در این مقاله به معرفی رابط کاربری جذاب و اختصاصی سامسونگ یعنی one ui پرداختیم. یکی از اصلی ترین دلایل خریداران برای خرید گوشی سامسونگ، رابط کاربری جذاب و روان این برند بوده که هر ساله با پیشرفت های بیشتری مواجه میشود. شما عزیزان میتوانید جهت اطلاع از قیمت بروز گوشی سامسونگ از دسته بندی مربوطه در فروشگاه بازدید نمایید. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه زودسود، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. نسخه های جدید اندروید شده فقط کپی کردن از اپل و ای او اس . ولی خداییش رابط کاربری سامسونگ بهترینه توی همه برندا

مقالات مرتبط