دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

با توجه به تعطیلات اعلام شده، کلیه سفارشات در این ایام در اولین روز کاری پس از تعطیلات ارسال خواهد شد

NFC چیست و چه کاربردی دارد ؟

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/09/04

یکی از قابلیت های کاربردی که امروزه در بسیاری از دستگاه های هوشمند وجود دارد ، NFC است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که NFC چیست و چه کاربردی دارد . پس اگر کاربر این ویژگی برای شما هم مهم است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همینطور شما عزیزان میتوانید جهت اطلاع از قیمت انواع گوشی موبایل و خرید گوشی سامسونگ ، از فروشگاه اینترنتی زودسود دیدن فرمایید.

NFC چیست

در ابتدا به معنی لغوی میپردازیم تا بفهمیم که NFC چیست . NFC مخفف کلمه Near Field Communication میباشد و همانطور که از نامش پیداست ، برای مخابران بی سیم در محیط های بسته و با فاصله کوتاه مورد استفاده قرار میگیرد. تمام دستگاه ها و گوشی هایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنند ، میتوانند اطلاعات را به سادگی جابجا کنند.

NFC و  RFID گاهی به جای یک دیگر به کار می‌روند. اما در حقیقت NFC نسخه جدیدتری از RFID است. امواج RFID  می‌توانند برد بیشتری داشته باشند. مثلا در هنگام عبور از عوارضی با استفاده از این تکنولوژی شماره دستگاه پردازنده خودکار عوارض شما خوانده می‌شود. در حالی که برد ارتباطی اِن‌اف‌سی به ۴ اینچ محدود شده. این موضوع اِن‌اف‌سی را برای کاربردهای حساس مانند موارد استفاده از کارت اعتباری و یا ورود به محل‌های امنیتی بسیار کارآمد می‌کند. پس برای دانستن اینکه NFC چیست باید بدانید که بطور کلی یک فرکانس با برد محدود برای اتصال به دیگر لوازم دیجیتال است.

چه دستگاه هایی مجهز به NFC هستند ؟

بطور کلی میتوان گفت که تمامی تلفن های هوشمند ، لپ تاپ ها و دستگاه هایی که دارای چیپ ارتباطی هستند ، به این فناوری مجهز هستند. افرادی که قصد خرید گوشی سامسونگ هم دارند بهتر است بدانند که تمامی گوشی های سامسونگ به این ویژگی مجهز بوده و به راحتی میتوان از این ویژگی در دستگاه های سامسونگ استفاده کرد.

نحوه عملکرد ان اف سی

در ادامه مقاله NFC چیست به عملکرد آن میپردازیم .استفاده از این فناوری به سال 2000 برمیگردد. عملکرد کلی دستگاه به این صورت است که یک ارتباط و ارتعاش مخابرات در فاصله چند سانتیمتری دستگاه منتشر شده و دسترسی به یک فرکانس محدود یعنی 13.56 هرتز را ممکن میکند.

در این هنگام زمانی که دو دستگاه ویژگی NFC را روشن کرده باشند ، میتوانند با هم ارتباط برقرار کرده و برای اطلاعات فایل ، اطلاعات و …. به هم متصل شوند. این بطور کلی نحوه عملکرد NFC است.

NFC چیست و چه کاربردی دارد ؟ | خرید گوشی سامسونگ | فروشگاه زودسود

گوشی من NFC دارد ؟

برای اینکه  پس از خرید گوشی سامسونگ ، بفهمیم که گوشی ما مجهز به NFC است یا نه می‌توانید بدون نیاز به بررسی سخت افزاری دستگاه ، فقط با مراجعه به تنظیمات آن و جستجوی کلمه NFC دردستگاه از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

در ضمن چنانچه باتری گوشی شما دارای یک قطعه مستطیل شکل با سیم صاف است (آنتن NFC) یا لوگوی این فناوری روی باتری درج شده است، گوشی شما این فناوری را دارد. همچنین می‌توانید با نزدیک کردن گوشی خود به یک برچسب NFC یا سایر وسایل دارای این فناوری، از این موضوع مطمئن شوید؛ چنانچه پس از انجام این کار گوشی واکنش نشان داد، این فناوری را دارد؛ اما در صورت عدم واکنش، فاقد آن است.

کاربرد NFC در ایران

در این بخش از مقاله NFC چیست میخواهیم به این موضوع بپردازیم که این ویژگی چه کاربرد هایی در ایران دارد. در حال حاضر میتوان از این ویژگی برای سیمکارت های ایرانسل و پرداخت ها بصورت مستقیم استفاده کرد. خرید بلیط ، شارژ بلیط و همینطور کارت های هوشمند، از جمله قابلیت های مورد استفاده است.

سخن آخر

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که NFC چیست و چه کاربردی دارد . برای بسیاری از افراد مهم است که در هنگام خرید گوشی سامسونگ ، دستگاه آنها این تکنولوژی را داشته باشد. شما عزیزان میتوانید جهت خرید انواع گوشی موبایل بروز و با قیمت مناسب ، از فروشگاه زودسود دیدن نمایید.

همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه ما ، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

    1. برای برخی از خدمات مثل پرداخت بلیط یا انتقال فایل میتونه مورد استفاده قرار بگیره

    1. از اونجایی که نیاز به سخت افزار قوی نداره و همینطور همیشه فعال نیستش ، استفاده از باطری خیلی کم هستش

  1. توی همه گوشی ها فعال هستش؟ یا فقط گوشی های خاص؟

    1. همانطور که گفتیم پردازنده گوشی باید این قابلیت رو پشتیبانی کنه. ولی به طور کلی درصد بالایی از گوشی ها از این قابلیت پشتیبانی میکنن

مقالات مرتبط