دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

آموزش اندروید | راهنمای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندرویدی

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/04/16

گاهی اوقات با اتصال شارژر به دستگاه، گوشی شما شارژ نمی‌شود؛ در این حالت چه اقداماتی را می‌توان انجام داد؟ خوشبختانه باید بگوییم که لازم نیست در صورت بروز چنین مشکلی بلافاصله برای تعمیرات گوشی خود اقدام کنید؛ چراکه احتمال دارد شارژ نشدن گوشی اندرویدی شما دلایل بسیار ساده‌ای داشته باشد. در بیشتر مواقع می‌توان مسئله شارژ نشدن گوشی اندرویدی را در خانه حل کرد. با فروشگاه موبایل زودسود همراه باشید تا در این مقاله از سلسله مقالات آموزش اندروید، راهکارهای خانگی حل این مشکل را بیان کنیم.

گوشی خود را ری­ استارت کنید

قبل از انجام هر کاری ابتدا گوشی خود را خاموش و روشن کنید. در اکثر مواقع علت اصلی شارژ نشدن گوشی این است که یک مشکل ساده در اتصال وجود دارد که این مشکل می­تواند با خاموش و روشن کردن مجدد گوشی برطرف شود.

گوشی خود را در حالت ایمن (Safe Mode) راه‌اندازی کنید

اگر بعد از ری­استارت گوشی همچنان مشکلتان حل نشد، در مرحله بعدی می‌توانید از حالت ایمن گوشی استفاده نمایید. حالت ایمن گوشی شما را به نرم‌افزاری که در ابتدا به ‌طور پیش‌فرض روی آن نصب شده، محدود می­کند.

اگر گوشی شما درحالت ایمن شارژ شود، قطعاً علت شارژ نشدن گوشی شما به نرم­افزار یا سرویس شخص‌ثالث نصب شده روی آن مرتبط است. در چنین شرایطی بایستی به لیست برنامه­هایی که اخیراً نصب کرده‌اید مراجعه نموده و برنامه‌هایی را که به آنها اعتماد ندارید یا مدتی است که از آنها استفاده نکرده‌اید را از حذف کرده و سپس گوشی خود را درحالت عادی قرار دهید.

در بیشتر گوشی‌های اندرویدی جهت وارد شدن به حالت ایمن، بایستی دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. سپس در اعلان نمایش داده ‌شده، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. بعد از پذیرش درخواست، گوشی شما در حالت ایمن راه‌اندازی می­شود.

جهت خروج از حالت ایمن و بازگشت به حالت استاندارد، کافی است گوشی خود را یک ‌بار ری‌استارت نمایید. چنانچه مراحل بالا روی گوشی شما اجرا نشد، با جستجو در گوگل یا با مراجعه به وبسایت کمپانی سازنده گوشی خود، روش بوت در حالت ایمن را برای مدل گوشی خود پیدا کنید.

از کابل یا شارژر دیگری استفاده نمایید

چنانچه با انجام مراحل بالا، همچنان با مشکل شارژ نشدن گوشی خود مواجه بودید، باید کابل و شارژر خود را بررسی نمایید. شاید کابل یا آداپتور شما دچار خرابی شده باشد. به علاوه احتمال دارد سوکت شارژر خراب شده باشد. ساده‌ترین روش جهت بررسی کابل شارژر، این است که گوشی را به کامپیوتر خود وصل کنید. اگر گوشی با اتصال به کامپیوتر شارژ شد، می‌توانید عیب‌یابی را به شارژر و سوکت آن محدود کنید.

آموزش اندروید | راهنمای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندرویدی | زودسود

بررسی نرم‌افزاری نبودن مشکل شارژ نشدن گوشی

اگر با اتصال شارژر به گوشی، علامت شارژ شدن مشاهده می‌کنید اما در عمل شارژ نمی­شود، یا اینکه گوشی درحال شارژ است، اما علامت آن نشان داده نمی‌شود، ممکن است که این مورد به اشکال نرم‌افزاری مربوط باشد. با نصب برنامه کاربردی (Ampere0 می‌توانید مطمئن شوید که آیا جریان برق وارد گوشی شما شده است یا خیر.

این برنامه‌ به شما این امکان را می‌دهد تا میزان جریان شارژ را به‌ طور لحظه‌ای مشاهده کنید. همچنین این برنامه اطلاعاتی درباره وضعیت باتری، دمای باتری و ولتاژ موجود را نیز به شما ارائه می‌دهد. جهت عیب یابی مشکل شارژ نشدن گوشی خود می­توانید آن را به برق وصل کرده و سپس اپلیکیشن (Apmpere) را اجرا نمایید.

اکنون بررسی کنید که آیا گوشی درحال شارژ شدن است یا خیر. اگر گوشی درحال شارژ باشد ولی نماد شارژ شدن را نشان ندهد و یا بالعکس، این مورد اشکال نرم‌افزاری رایجی است که احتمالاً با بروزرسانی‌های بعدی سیستم‌عامل رفع خواهد شد. شما می‌توانید این مشکل را به بروزرسانی سیستم عامل یا با بازنشانی تنظیمات به حالت کارخانه حل کنید. اگر تمایلی به نصب این برنامه ندارید، می­توانید گوشی خود را خاموش کرده و سپس آن را به برق متصل کنید. اگر گوشی شما جریان برق را دریافت کند، نماد شارژ شدن روی نمایشگر را مشاهده خواهد کرد.

درگاه شارژر گوشی خود را تمیز کنید

اگر برنامه (Ampere) نشان داد که گوشی شما شارژی دریافت نمی‌کند، احتمالاً علت اصلی این مورد وجود گرد و غبار در درگاه شارژر گوشی شما است که باید آن را تمیز کنید.

بررسی نفوذ آب به گوشی

اگر احتمال می‌دهید که گوشی شما درمعرض رطوبت قرار گرفته است، بایستی قبل از شارژ کردن آن، از خشک شدن آن مطمئن شوید.

کلام آخر

ما در این مقاله از سلسله مقالات آموزش اندروید فروشگاه موبایل زودسود تلاش کردیم تا دلایل و راهکارهای شارژ نشدن گوشی اندرویدی را برای شما بیان کنیم. امید است که این مطلب به رفع مشکل شما کمک کرده باشد.همچنین شما عزیزان میتوانید جهت دریافت آخرین اخبار و تخفیفات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

مقالات مرتبط