دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

قابلیت Digital Wellbeing چیست و چه کاربردی دارد؟

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/02/12

Digital Wellbeing یا سلامت دیجیتال، نام قابلیتی در گوشی­های هوشمند است که با استفاده از آن می‌توان حواس‌پرتی خود را کاهش داده و مدت‌زمان استفاده از گوشی را مدیریت کرد. سلامت دیجیتال یک قابلیت مفید بوده که توسط گوگل به اندروید اضافه شده است.

این ویژگی به کاربران امکان می­دهد تا مدت استفاده از گوشی خود را کاهش داده و کنترل بیشتری روی امور روزمره زندگی خود داشته باشند. گوشی سامسونگ هم با استفاده از این ویژگی، امکانات متعددی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. فروشگاه موبایل زودسود قصد دارد تا در این مقاله راهنمای اندروید، به معرفی و بررسی این قابلیت بسیار کاربردی بپردازد.

قابلیت Digital Wellbeing یا سلامت دیجیتال در گوشی سامسونگ چیست؟

همانطور که قبلاً گفته شد، هدف اصلی از طراحی و توسعه این ویژگی در گوشی سامسونگ، سلامت دیجیتال در استفاده از دستگاه­های هوشمند اندرویدی است. این امر موجب تشویق کاربران به استفاده مسئولانه از دستگاه‌های هوشمند می­شود. این قابلیت از اندروید ۹ به بعد تعبیه شده است، ولی گوشی سامسونگ با افزودن امکانات اضافی به آن، سعی در ایجاد بهبودهایی برای این قابلیت داشته است.

وجود ویجت اختصاصی و مدهای متعدد که امکان دسترسی راحت­تر به موارد مختلف را فراهم می­کند؛ و همچنین نمایش میزان زمان مصرفی در هر برنامه به همراه امکان تنظیم محدودیت زمانی برای هر برنامه، یکی از مهم‌ترین ویژگی­هایی است که گوشی سامسونگ در این راستا بکار می­برد.

دسترسی به قابلیت Digital Wellbeing در گوشی سامسونگ

ساده­ترین راه جهت بهره‌مندی از قابلیت Digital Wellbeing در گوشی سامسونگ، مراجعه به قسمت تنظیمات (Settings) و انتخاب گزینه (Digital Wellbeing) است. همچنین کاربران می‌توانند از منوی تنظیمات سریع در پنل بالایی صفحه گوشی سامسونگ، گزینه (Focus Mode) را به‌عنوان میانبر استفاده کنند.

در ادامه شما می­توانید با مراجعه به بخش (Goals)، به دو ویژگی اصلی، یعنی همان نمایش مدت‌زمان استفاده از گوشی هوشمند خود و تنظیم زمان معین جهت استفاده از هر برنامه دسترسی پیدا کنید. برای تعیین زمان استفاده از گوشی، می­توانید با انتخاب گزینه (Screen Time)، زمان موردنظر برای روز فعلی یا هفته بعد را مشخص کنید.

همچنین جهت ایجاد محدودیت زمانی در استفاده از هر برنامه، می­توانید با انتخاب گزینه (App Timers) و سپس لمس آیکون ساعت مقابل هر برنامه، این امکان را دارید تا زمان دلخواه را جهت ایجاد محدودیت معین کنید.

در این حالت پس از گذشت زمان تعیین شده، با لمس آیکون برنامه، پیامی مبنی بر اتمام وقت استفاده از آن در روز فعلی خواهید دید. البته این امکان وجود دارد تا برای استفاده بیشتر از آن برنامه، با انتخاب گزینه (Change timer)، مقدار جدیدی را تعریف کنید.

قابلیت Digital Wellbeing چیست | آموزش اندروید | فروشگاه زودسود

استفاده از مدها برای افزایش بهره‌وری در گوشی سامسونگ

الف) کمپانی سامسونگ برای کاربردی‌تر‌شدن قابلیت سلامت دیجیتال، امکانات جدیدی را به رابط کاربری OneUI اضافه کرده است. یکی از این امکانات، مد تمرکز یا (Focus Mode) است که امکان استفاده از گوشی سامسونگ بدون ایجاد حواس‌پرتی برای کاربران را فراهم می­سازد. این امکان همان حالت بهبود‌یافته مد Do Not Disturb است.

در حالت مذکور، تمامی برنامه­ها به غیر از موارد انتخاب‌شده قبلی، از دسترس خارج شده و اعلانات و تماس‌ها به حالت بی‌صدا تغییر پیدا می‌کنند. شما می­توانید برای بهره‌مندی از این قابلیت در گوشی سامسونگ خود، یکی از گزینه‌های (Work time) یا (Me time) را در زیر عنوان (Focus mode) انتخاب کرده و سپس اقدام به شخصی‌سازی آنها کنید. چنانچه قصد تعریف چندین پروفایل گوناگون برای شرایط متفاوت را دارید، گزینه (Add) را لمس کنید.

همچنین می­توانید با انتخاب گزینه (Edit)، عناوین دلخواه را حذف یا اضافه کنید. در بخش (Duration) هم می­توان مدت‌زمان فعال‌بودن حالت فعلی را تعریف کرد. دسترسی آسان برای خاموش و روشن­کردن حالت (Focus mode) از پنل تنظیمات سریع هم ممکن است.

ب) حالت خواب گزینه دیگری است که امکان غیرفعال‌سازی اعلانات و تماس‌ها را فراهم در گوشی سامسونگ می­سازد. در این حالت صفحه به حالت سیاه‌ و سفید تغییر پیدا کرده تا تأثیر کمتری روی چشم داشته و کاربر را برای خواب مهیا کند. زمان فعال و غیرفعال شدن حالت (Bedtime mode) قابل شخصی‌سازی است و حتی می‌توان روزهای هفته را هم در آن تغییر داد.

برای کاربران گوشی سامسونگ این امکان فراهم شده تا با افزودن ویجت اختصاصی (Digital Wellbeing) به لاک‌اسکرین گوشی خود، اطلاعات مربوطه را دائماً مشاهده و بررسی کنند. برای این منظور پس از ورود به بخش تنظیمات، به صفحه (Lock screen) مراجعه کنید. سپس گزینه (Widgets) را انتخاب و ویجت سلامت دیجیتال را فعال کنید.

سخن پایانی

قابلیت  (Digital Wellbeing) یا سلامت دیجیتال، این امکان را فراهم می­سازد تا مدت‌زمان استفاده از گوشی و برنامه­ها را مدیریت کنید. همچنین گوشی سامسونگ با اضافه کردن امکانات جدیدی به این قابلیت در جهت بهبود عملکرد آن اقدام کرده است که کاربران گوشی سامسونگ می­توانند از این امکانات مفید افزوده شده استفاده کافی را ببرند. شما عزیزان می­توانید از این طریق به موارد بیشتری از سلسله مقالات مرتبط با راهنمای اندروید فروشگاه موبایل زودسود دسترسی داشته باشید. همچنین جهت دریافت آخرین اخبار و تخفیفات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

    1. شیائومی نرم افزار اختصاصی برای سلامتی داره که میتونید از بخش نرم افزار قفسه برنامه ها اون رو فعال کنید

    1. بله قابلیت اتصال و پایش ویژگی های سلامتی و ورزشی از طریق ساعت شدنی هستش

مقالات مرتبط