دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

راهنمای خرید تبلت | کدام تبلت مناسب من است؟

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/09/11

تبلت یکی از محصولات دیجیتال بوده که همانند تلفن های همراه و یا دیگر دستگاه ها از تنوع بالایی برخوردار است. با اینکه محبوبیت تبلت ها به اندازه گوشی نیست ، اما باز هم انواع تبلت های قدرتمند و گران قیمت و یا ارزان و ساده تولید و روانه بازار میشوند. در راهنمای خرید تبلت قصد داریم به مهم ترین نکات برای خرید تبلت مناسب شما بپردازیم. پس اگر شما هم به دنبال خرید تبلت سامسونگ و یا دیگر برند ها هستید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید تبلت

همانطور که گفتیم تبلت ها هم مانند تلفن های همراه از تنوع بالایی برخوردار هستند. همین امر سبب میشود تا انتخاب و خرید تبلت مناسب برای بسیاری از افراد سخت و گیج کننده باشد. خوشبختانه شباهت زیاد تبلت ها با تلفن های همراه سبب میشود که بتوان بسیاری از ملاک های خرید گوشی موبایل را برای تبلت ها نیز استفاده کرد. در ادامه نکاتی را به شما عزیزان میگوییم که با استفاده از انها میتوانید بهترین تبلت را برای خود خریداری کنید.

با دانستن مشخصات فنی هر تبلت مانند پردازنده استفاده شده ، دوربین ، صفحه نمایش ، میزان حافظه و رم و همینطور جنس بدنه میتوان بخش زیادی از مسیر انتخاب تبلت را طی کرد. اما در کنار مشخصات سخت افزاری نکاتی همانند هدف از استفاده ، قابلیت های اختصاصی و کاربردی و نکاتی دیگر وجود دارد.

انتظار خود از تبلت را مشخص کنید

مهم ترین موردی که در راهنمای خرید تبلت باید به آن توجه شود ، انتظارات و نیاز ها برای استفاده از تبلت است. شما باید بتوانید بر اساس نیاز های خود بهترین تبلت را انتخاب کنید. بطور مثال فردی که برای کتابخوانی قصد خرید تبلت سامسونگ را دارد ، میتواند تبلتی مخصوص به این مورد و با مشخصات سخت افزاری متوسط و ضعیف خریداری کند. یا فردی که از تبلت برای دیزاین و طراحی گرافیک استفاده میکند ، باید از تبلت با مشخصات سخت افزاری قوی و صفحه نمایش بزرگ استفاده کند.

بودجه خود را مشخص کنید

در ادامه راهنمای خرید تبلت به بخش بودجه میرسیم.یکی از بهترین مزیت ها برای خرید تبلت این است که با هر بودجه ای میتوان تبلتی را برای خرید پیدا کرد. البته که مقدار بودجه با قدرت تبلت و ویژگی های آن رابطه مستقیم دارد. اما باید بدانید که تبلت با داشتن صفحه نمایش بزرگتر و ویژگی های اختصاصی میتواند کاربری بیشتری نیز داشته باشد. به همین خاطر پس از مشخص کردن بودجه خود باید جزئیاتی مانند انواع تبلت ، تفاوت در سخت افزار ها و قلم دار بودن یا نبودن تبلت را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید تبلت | کدام تبلت مناسب من است؟ | خرید تبلت سامسونگ | فروشگاه زودسود

آیپد یا تبلت اندرویدی ؟

بسیاری از افرادی که قصد خرید تبلت سامسونگ را دارند بین انتخاب تبلت اندرویدی و آیپد گیر میکنند. این سوالی همیشگی است که آیپد بهتر است یا تبلت اندرویدی؟ به طور کلی باید بگوییم که آیپد ها از نظر مشخصات سخت افزاری و قابلیت ها در سطح بالا و قابل قبولی قرار دارند.

اما جواب اصلی این است که شما از کدام سیستم عامل لذت میبرید؟ اگر قبل از خرید تبلت صاحب یکی از محصولات اپل باشید و از اکوسیستم اپل لذت میبرید ، خرید آیپد معقول تر است. اما اگر کار با دستگاه های اندرویدی برای شما به یک عادت تبدیل شده و این سیستم عامل را میپسندید ، پس بهتر است که از تبلت های اندرویدی استفاده کنید.

ابعاد و وزن

اخر نکته در راهنمای خرید تبلت ، ابعاد و وزن دستگاه است.میدانیم که یکی از بزرگترین ویژگی های تبلت ها ، صفحه نمایش بزرگ آنها است. اما هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد ، وزن دستگاه نیز بیشتر است. باید قبل از خرید تبلت بدانید که تبلت ها حتی از سنگین ترین گوشی های موبایل هم وزن بیشتری دارند. اگر قصد استفاده طولانی مدت از تبلت را بدون کیبورد و در دست دارید ، باید وزن تبلت و ابعاد آنرا در اولویت قرار بدهید.

سخن آخر

در راهنمای خرید تبلت به مهم ترین نکات قبل از خرید تبلت سامسونگ و یا دیگر برند ها اشاره کردیم. همانطور که دیدیم مواردی همچون ابعاد و وزن و همینطور سیستم عامل و نوع کاربری تبلت از مهم ترین ملاک ها برای انتخاب خرید تبلت مناسب هستند.

شما عزیزان میتوانید جهت خرید بهترین تبلت های بازار و مقایسه آنها با یکدیگر ، از بخش تبلت های فروشگاه اینترنتی زودسود دیدن فرمایید. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات فروشگاه ، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

 

نظرات کاربران

  1. بودجه تا 8 میلیون تومان کدوم مدل رو پیشنهاد میکنید؟

  2. ایپد بهتره ولی گرون تره. اندروید اقتصادیه و میشه با هر قیمتی خرید

  3. من به واسطه کارم چند سالی هست با تبلت کار میکنم. اگر دنبال مدلای اقتصادی هستین تبلتای هواوی هم قیمت مناسبی دارن هم سخت افزار خوب. سامسونگ هم خوبه ولی یکم گرون تره. ایپد بخواین بخرین از همشون گرون تره ولی خب کلی ویژگی و ویجت اختصاصی داره دیگه ….

مقالات مرتبط