دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

12 ویژگی برتر اندروید 15

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/04/18

نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل موبایل گوگل، با انبوهی از ویژگی‌ها و بهبود‌های جدید در راه است. اندروید 15، جدیدترین ورژن از این سیستم­عامل محبوب است. کمپانی گوگل نوید ارتقاء بهره‌وری، امنیت بهتر، حفظ حریم خصوصی و عملکرد روان‌تر را در این نسخه می‌دهد.

همچنین بروزرسانی‌هایی برای گوشی­های تاشو و نمایشگرهای بزرگ در نظر گرفته شده است. اندروید 15 در حال حاضر تنها به صورت آزمایشی برای دستگاه‌های منتخب در دسترس است و ما تا عرضه‌ی نهایی آن چند ماه فاصله داریم. ما در فروشگاه موبایل زودسود قصد داریم به قابلیت‌ها و بروزرسانی‌های قابل‌توجهی که کمپانی گوگل در سیستم‌عامل اندروید ۱۵ برای کاربران در نظر گرفته است، بپردازیم.

ویژگی­های برتر اندروید 15

فضای خصوصی جدید در اندروید 15

اندروید ۱۵ دارای یک فضای خصوصی جدید است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های حساس را از بقیه‌ برنامه‌های گوشی خود جدا نگه دارید. فضای خصوصی این برنامه­ها را با یک لایه‌ دوم تأیید هویت، ایمن نگه می‌دارد که با همان رمزی که برای بازکردن قفل دستگاه خود استفاده می‌کنید یا یک رمز جایگزین محافظت می‌شود. هنگام فل بودن فضای خصوصی، برنامه‌ها از نمای برنامه‌های اخیر، اعلانات، تنظیمات و سایر برنامه‌ها پنهان می‌شوند. همچنین شما می‌توانید تمام فضای خصوصی خود را کاملاً حذف کنید.

اتصال گسترده‌تر به ماهواره در اندروید 15

اتصال به ماهواره در اندروید ۱۵ به‌طور قابل توجهی گسترش یافته است؛ به طوری که اکنون برخی از برنامه‌های پیام‌رسان (RCS) و (SMS) می‌توانند از طریق ماهواره پیام ارسال کنند که این قابلیت قبلاً تنها برای مواقع اضطراری کاربرد داشت.

ضبط صفحه‌نمایش قسمتی در اندروید 15

در اندروید ۱۵ می‌توانید فقط یک برنامه‌ خاص را بدون نمایش دادن بقیه‌ی صفحه نمایش یا اعلانات در حال دریافت، ضبط کرده یا به اشتراک بگذارید. ورودها و گذرواژه‌های یکبارمصرف (OTP)  به طور خودکار از دید مخاطبان پنهان می‌شوند.

مسدودسازی برنامه‌های مخرب در اندروید 15

اندروید ۱۵ با چند بروزرسانی جدید، برنامه‌های مخرب را مسدود می‌کند. دیگر امکان جلو آوردن برنامه‌های دیگر یا قرار دادن خود به صورت نامرئی برای اینگونه برنامه­ها وجود ندارد. همچنین تغییراتی برای جلوگیری از سوء استفاده از فرآیند (intent)  ایجاد شده است.

بایگانی کردن برنامه‌ها در اندروید 15

اگر مدتی از یک اپلیکیشن یا بازی استفاده نکنید، ممکن است از شما درخواست حذف آن شود، ولی اگر فکر می‌کنید که ممکن است در آینده دوباره به آن نیاز داشته باشید، چه می‌کنید؟ با قابلیت بایگانی نرم­افزارها در اندروید ۱۵، می‌توانید بخش زیادی از آن را حذف کنید ولی تنظیمات کاربری یا داده‌های ذخیره‌شده در بازی را نگه دارید.

مدیریت بهتر فایل‌های PDF در اندروید 15

کمپانی گوگل چندین بهبود برای PDF در اندروید ۱۵ در نظر گرفته است. حالا این فایل‌ها باید روان‌تر بارگذاری شوند و از فایل‌های رمزگذاری‌شده، جستجوی متن، حاشیه‌نویسی، ویرایش فرم‌ها و انتخاب متن برای کپی کردن پشتیبانی می‌شود.

12 ویژگی برتر اندروید 15 | فروشگاه موبایل زودسود

امنیت بیشتر در برابر کلاهبرداری و فریب در اندروید 15

کمپانی گوگل در اندروید 15 از هوش مصنوعی از طریق (Play Protect) و روی دستگاه‌ها برای اسکن و علامت‌گذاری رفتارهای مشکوک استفاده می­کند. اکنون پیام‌های دارای گذرواژه‌های یکبارمصرف که معمولاً در تأیید دو مرحله‌ای استفاده می‌شوند، از سیستم اعلانات پنهان شده و رهگیری آنها دشوارتر می­شود. همچنین ایجاد محدودیت برای برنامه‌های جانبی(برنامه‌هایی که از گوگل پلی دانلود نمی‌شوند) نیز در حال گسترش است.

امنیت بهتر در برابر سرقت در اندروید 15

این نسخه دارای یک بروزرسانی است که جلوی راه‌اندازی مجدد و بازگشت به تنظیمات کارخانه توسط سارقان را می‌گیرد.

کنترل صدا در اندروید 15

در اندروید 15، دیگر هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌ها، شاهد تغییر ناگهانی حجم صدا نخواهید بود. در این نسخه صدا بین برنامه‌ها مقایسه شده، ویژگی‌های اسپیکرها، هدفون‌های شما در نظر گرفته می‌شود و صدا به صورت هوشمندانه تنظیم می­گردد.

دوربین بهتر در نور کم در اندروید 15

برنامه دوربین در اندروید ۱۵ چندین بهبود قابل توجه برای ارتقاء تصویربرداری در نور کم و گزینه‌های جدیدی برای کنترل دقیق‌تر فلاش وجود دارد.

عمر باتری بهتر در اندروید 15

در اندروید ۱۵، کمپانی گوگل کنترل بیشتری روی سرویس‌های پیش‌زمینه اعمال می‌کند که مصرف انرژی کمتری را ارائه می­دهد.

داده‌های بیشتر (Health Connect) در اندروید 15

اندروید ۱۵ سه نوع داده‌ جدید را به این برنامه اضافه می­کند: دمای پوست (که توسط حلقه‌ی (Oura) و ساعت پیکسل ۲ اندازه‌گیری می‌شود)، برنامه‌های تمرینی شامل اهداف کالری سوزانده‌شده، مسافت، مدت زمان، تکرار و قدم‌ها، و اهداف عملکردی مانند حداکثر تکرار ممکن (AMRAP)، ضربان قلب، قدرت، ریتم، میزان فشار و سرعت را نیز شامل می‌شوند.

سخن آخر

در این مقاله به ویژگی های کاربردی و برتر اندروید جدید اشاره کردیم. شما عزیزان میتوانید به محض انتشار لیست رسمی گوشی های دریافت کننده، این لیست را در پیج اینستاگرام زودسود مشاهده نمایید.

نظرات کاربران

مقالات مرتبط