دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

هایپر او اس در برابر MIUI | کدام سیستم عامل بهتر است؟

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/04/09

شیائومی، یکی از برندهای محبوب اندروید است که میلیون‌ها نفر را به خرید گوشی شیائومی ترغیب کرده است. رابط کاربری اختصاصی گوشی ­های شیائومی (MIUI) است که به تدریج در حال جایگزینی با رابط کاربری هایپر او اس می­باشد که جدیدترین رابط کاربری این کمپانی است.

ولی (HyperOS) چگونه با (MIUI) مقایسه می‌شود؟ آیا عملکرد بهتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد؟ آیا شرکت شیائومی ویژگی‌های هیجان‌انگیزی را در رابط کاربری (HyperOS) تعبیه کرده است؟ ما قصد داریم تا در این مقاله با نگاهی دقیق به مقایسه دو رابط کاربری (HyperOS) با (MIUI) بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید گوشی شیائومی را دارید، در انتهای این مطلب، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ارتقاء به رابط کاربری جدید HyperOS ارزشش را دارد یا نه.

هایپر او اس چیست؟ آیا از اندروید استفاده می‌کند؟

HyperOS صرفاً یک نام جدید از کمپانی شیائومی برای جایگزینی (MIUI) نیست. شیائومی از سال ۲۰۱۷ در حال توسعه آن بوده و تغییرات قابل توجهی را در هسته اصلی سیستم‌عامل آن ایجاد کرده است. هایپر او اس یک رابط کاربری جدید از کمپانی شیائومی است، ولی جایگزین کاملی برای اندروید محسوب نمی­شود.

در حقیقت، درست مثل (MIUI)، مبتنی بر سیستم ­عامل اندروید ساخته شده و ترکیبی از لینوکس را هم در خود جای داده است. هایپر او اس، سیستم داخلی (Vela) را برای اعمال تغییرات عمیق‌تر در سطح سیستم، با خود یکپارچه کرده است.

(HyperOS) بهتر است یا  (MIUI)

گرچه به نظر می‌رسد کمپانی شیائومی تغییراتی در هسته‌ی مرکزی این سیستم‌عامل اعمال کرده است، ولی هایپر او اس ویژگی‌های کاملاً جدیدی را که قبلاً روی گوشی‌های هوشمند ندیده باشید، ارائه نمی‌دهد. در حقیقت باید گفت که چند مورد از تغییرات (HyperOS) الهام‌گرفته از (Ios) است. با این حال، همچنان چیزهای قابل کشف زیادی در هایپر او اس وجود دارد.

تغییرات جزئی در طراحی هایپر او اس

  • رنگ‌های ملایم‌تر در آیکون­ها
  • منوها به شکل ظریفی تغییر داده شده­اند
  • چینش بعضی از گزینه‌ها تغییر کرده است
  • نوشته­ای برای آیکن‌های (app info) و (Uninstall) وجود ندارد و در ضمن فونت هم بزرگ‌تر شده است.

هایپر او اس در برابر MIUI | کدام سیستم عامل بهتر است؟ | خرید گوشی شیائومی | زودسود

بهتر شدن کنترل سنتر در HyperOS

  • حذف برچسب‌های تمام آیکون‌ها
  • ایجاد ظاهری ساده و مینیمالیستی در کنترل سنتر

البته ممکن است برای بعضی افراد در تشخیص کارکرد هر آیکون مشکل ایجاد شود. با این حال برای برگرداندن نام آیکن‌ها، کافی است از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

(Settings) >> (Notifications & Status Bar) >> گزینه‌ (Don’t Show Icon Labels) را غیرفعال نمایید.

  • دارای آیکون‌های بزرگ‌تر
  • آیکون­های قابل مشاهده در یک صفحه قابل اسکرول
  • دارای یک ویجت پخش ­کننده موسیقی

جذاب‌تر شدن لاک اسکرین در HyperOS

امکان طراحی و شخصی‌سازی لاک اسکرین، و اضافه کردن عمق میدان برحسب سلیقه کاربر.

کنار گذاشتن برنامه­ های سنگین و بی‌مصرف در هایپر او اس

انباشته شدن برنامه‌های ناخواسته (bloatware) مشکلی بود که سال‌ها گریبان‌گیر گوشی‌های شیائومی بود، بالاخره با هایپر او اس در حال رفع شدن است. خوشبختانه (HyperOS) به کاربران امکان حذف اپلیکیشن­ های غیرضروری را می‌دهد.

قابلیت مشابه جزیره پویای آیفون در هایپر او اس

شیائومی با رابط کاربری هایپر او اس به جمع استفاده‌کنندگان از جزیره‌ی پویا پیوسته است. با اینکه کمپانی شیائومی نام خاصی برای این قابلیت انتخاب نکرده است، بسیاری آن را ناچ پویا می‌نامند.

سبک شدن رابط کاربری و بهبود عمر باتری در هایپر او اس

HyperOS در مقایسه با (MIUI) فضای کمتری اشغال می‌کند. همچنین شیائومی تغییرات قابل توجهی در هسته‌ی سیستم­عامل اعمال کرده است که منجر به بهبود عمر باتری می‌شود.

تغییر جزئی و مفید در برنامه دوربین

اضافه شدن یک میان‌بر مفید برای حالت فیلمبرداری اشاره کنیم. بر خلاف دشواری دسترسی به گزینه ویدیو در (MIUI)، در هایپر او اس تنها با اسکرول به پایین از وسط نمایشگر می‌توانید این کار را انجام دهید.

گروه‌بندی برنامه ­ها بر اساس رنگ در هایپر او اس

بسیاری از کاربران از گروه­بندی برنامه‌ها بر اساس رنگ آیکونشان لذت می‌برند. هایپر او اس این قابلیت را به صورت پیش‌فرض برای شما فراهم کرده است.

ساده ­تر شدن استفاده از چند پنجره

در HyperOS اگر روی آیکن سه‌نقطه ضربه بزنید، با گزینه‌هایی برای تقسیم نمایشگر، بستن آن یا اشغال تمام محیط نمایشگر مواجه خواهید شد.

سخن پایانی

رابط کاربری هایپر او اس در تمامی جوانب نسبت به (MIUI) برتری دارد؛ پس چنانچه به دنبال خرید گوشی شیائومی هستید، ما به شما خرید گوشی شیائومی با رابط کاربری هایپر او اس را توصیه می­کنیم. اگر دستگاه شما امکان ارتقا به این رابط را دارد، بروزرسانی را نصب نموده و از قابلیت‌های جدید آن لذت ببرید. همچنین شما عزیزان میتوانید جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. هر نسل که میگذره بیشتر شبیه آیفون میشه. ولی باز هم حس و حال اندرویدی خودشو داره. هایپر خیلی بهتره اما توی بخش بهینه سازی باتری افتضاحه و باید کلی اپدیت بده تا درست بشه. در هر حال من هایپر رو به miui ترجیح میدم

  2. فرق خاصی با هم ندارن که. فقط همون ios روی اندرویده 🙂

  3. توی اندروید بهترین رابط کاربری صددرصد مال سامسونگه. کلی قابلیت شخصی سازی داره و خیلی هم بهینه هستش

مقالات مرتبط