دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

با توجه به تعطیلات اعلام شده، کلیه سفارشات در این ایام در اولین روز کاری پس از تعطیلات ارسال خواهد شد

مقایسه گوشی A55 و S23FE سامسونگ | بهترین میان رده سامسونگ؟

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/03/05

سری مقالات مقایسه گوشی از طرفداران زیادی برخوردار است زیرا برای خرید گوشی به کاربران کمک میکند. گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ در اوایل پاییز سال 1402 رونمایی شد و بعد از S21 FE محبوبیت این سری ارزان ‌قیمت رو بیشتر کرد. اما گوشی گلکسی A55 سامسونگ چند روز مانده به سال 1403 معرفی شد که یک میان رده قدرتمند و البته با طراحی جدید محسوب می­شود.

هر دو مدل پرچمدار و میان رده که تقریباً در یک رنج قیمتی هستند، قابلیت­ها و امکانات زیاد، و عملکرد عالی دارند؛ ولی باید دید که کدام یک از آنها ارزش خرید بالاتری دارد. برای رسید به پاسخ این سؤال، فروشگاه موبایل زودسود تصمیم دارد تا در قالب یک مقاله، به معرفی و بررسی ویژگی­های این دو گوشی پرطرفدار بپردازد. بنابراین اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستید و نمی­دانید کدام مدل را انتخاب کنید، این مقایسه گوشی را از دست ندهید.

مقایسه گوشی­ های A55 و S23 FE از نظر بدنه و طراحی

گوشی گلکسی S23 FE نمونه‌ای ارزان شده از پرچمدار S23‌ است و به همین علت شباهت‌های زیادی به این مدل گران‌ قیمت دارد. ولی در مقایسه با گلکسی S21 FE نسل قبلی خود تغییرات اساسی داشته است. چیدمان دوربین‌ها، طراحی قاب پشتی و کشیدگی لبه‌های این گوشی متناسب با ترند روز و به شکل نسبتاً تخت تغییر کرده است. این گوشی در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می­شود که عبارتند از: نعناعی، کرم، گرافیت، بنفش، نیلی و نارنجی.

در مقابل، گوشی گلکسی A55 با طراحی عضلانی و جدیدش، ظاهری مدرن‌تر دارد. در گلکسی A55 برای رنگ فریم، از همان رنگ بدنه استفاده شده است تا ظاهری یکپارچه‌تر به گوشی بدهد. فرورفتگی و برآمدگی‌های جذابی روی فریم این گوشی وجود دارد که حالتی اسپورت به آن بخشیده است. این گوشی در چهار رنگ آبی یخی، یاسی، خاکستری و زرد لیمویی تولید و عرضه می­شود.

به طور کلی، مقایسه گوشی­های S23 FE و A55 در طراحی، از شباهت زیاد آنها حکایت دارد که نظر شما رو به خود جلب می‌کند؛ با این تفاوت که A55 ظاهری جذاب­تر و مدرن‌تر داشته و طراحی S23 FE از پدر خانواده، یعنی S23 الگوبرداری کرده است و سعی بر این داشته که شبیه پرچمدارهای سامسونگ باشد. هر دو گوشی با بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی ساخته شده­اند. در نتیجه استحکام و کیفیت بدنه و فریم هر دو گوشی در حد بالایی می­باشد.

مقایسه گوشی­ های A55 و S23 FE از نظر استانداردهای محافظتی

در استانداردهای محافظتی S23 FE می­توان برتری­هایی را مشاهده کرد که البته چشمگیر نیست. گلکسی A55 دارای استاندارد (IP67) است که یعنی تا نیم ساعت در عمق 1 متری آب دوام می­آورد. ولی گلکسی S23 FE دارای استاندارد (IP68) است که یعنی تا نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام دارد. هر دو گوشی ضدآب بوده و تفاوت این دو در همین نیم ‌متر است!

مقایسه گوشی ­های A55 و S23 FE از نظر نمایشگر

در زمینه نمایشگر، گلکسی S23 FE برتر است. نمایشگر آن 6.4 اینچی از نوع (Dynamic AMOLED 2X) با نرخ نوسازی 120 هرتز و قابل تغییر در جهت بهینه­سازی مصرف باتری است که از فناوری  (HDE10+)‌پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی آن 1450 نیت است.

در مقابل، A55 دارای یک نمایشگر 6.6 اینچی (Super AMOLED) با فناوری(HDR10+)  و نرخ نوسازی 120 هرتزی به علاوه 1000 نیت حداکثر روشنایی می­باشد. رزولوشن هر دو گوشی 108 در 2340 است. اگر هدف شما از خرید گوشی سامسونگ، نمایشگر عالی و برای تماشای ویدیو است، سری S به شما پیشنهاد می­شود.

مقایسه گوشی­ های A55 و S23 FE از نظر باتری و شارژدهی

از نظر ظرفیت، باتری گلکسی S23 FE‌ نسبت به خیلی از گوشی‌های میان رده ضعیف‌تره و تنها دارای 4500 میلی­آمپرساعت ظرفیت است، اما تمرکز خود را بیشتر روی ماندگاری باتری و سرعت شارژ گذاشته است. این گوشی از شارژر فوق سریع 25 وات پشتیبانی می­کند که شارژ کاملش حدود 84 دقیقه زمان می­برد. همچنین باتری آن امکان شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس را هم دارد.

در مقابل گوشی A55 اگرچه دارای یک باتری 5000 میلی­آمپرساعتی می­باشد اما از شارژ بی‌سیم یا معکوس بی بهره است. با استفاده از شارژ 25 واتی شارژ‌ کامل آن حدود 63 دقیقه زمان نیاز می­برد که سریع‌تر از S23 FE عمل می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید گوشی سامسونگ با ظرفیت باتری بالاتر و سرعت شارژ بیشتر را دارید، گلکسی A55 و اگر شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس می­خواهید، گلکسی S23 FE را خریداری نمایید.

مقایسه گوشی­ های A55 و S23 FE از نظر دوربین

در این بخش به مقایسه گوشی در دوربین ها میپردازیم. هر دو گوشی به دوربین سه‌گانه مجهز شده­اند که دوربین گلکسی S23 FE شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی است. اما در مقابل گلکسی A55 دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است.

چنانچه به دنبال گوشی با دوربین ماکرو هستید گلکسی A55 و اگر دوربین تله فوتو را ترجیح می­دهید، گلکسی S23 FE را انتخاب کنید. در دوربین سلفی گلکسی S23 FE از لنز 10 مگاپیکسلی و گلکسی A55 از لنز 32 مگاپیکسلی بکار رفته است؛ ولی در مقایسه تصاویر سلفی این دو، نه­تنها تفاوتی حس نمی­شود بلکه در برخی از زمینه‌ها حتی دوربین سلفی S23 FE تصاویر بهتری را ثبت می­کند. به طور کلی باید گفت که تصویر برداری هر دو گوشی در یک سطح می­باشد.

مقایسه گوشی A55 و S23FE سامسونگ | راهنمای خرید گوشی سامسونگ | فروشگاه زودسود

مقایسه گوشی­ های A55 و S23 FE از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

گوشی S23 FE در دو نسخه با دو پردازنده مختلف تولید شده است؛ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را برای نسخه آمریکایی و تراشه اگزینوس 2200 را برای نسخه جهانی آن در نظر گرفته­اند. علاوه بر این، در نسخه جهانی گوشی S23 FE از پردازنده گرافیکی (Xclipse 920) که کیفیت خوبی برای اجرای بازی‌های سنگین دارد.

در مقابل، گلکسی A55‌ از تراشه اگزینوس 1480 استفاده می­کند. در بسیاری از زمینه‌ها اگزینوس 2200 بهتر از 1480 عمل می‌کند. در نتیجه از نظر عملکرد پردازشی، گلکسی S23 FE وضعیت بهتری نسبت به A55 دارد. اگر هدف شما از خرید گوشی سامسونگ، پردازشگر قدتمند­تر، خصوصاً برای اجرای بازی­های سنگین است، سری S را به شما توصیه می­کنیم.

همچنین گلکسی S23 FE در 2 نسخه 8 گیگابایت رم با حافظه 128 و 256 گیگابایتی تولید شده است، اما گلکسی A55‌ تنوع بیشتری دارد. این گوشی در 3 نسخه 6 گیگابایت رم با حافظه 128 گیگابایتی، 8 گیگیبایت رم با حافظه 128 و 256 گیگابایتی و 12 گیگابایت رم با حافظه 256 گیگابایتی عرضه شده و امکان نصب کارت حافظه را نیز دارد.

همچنین در زمینه نرم­افزاری باید گفت که برای گوشی S23 FE به طور پیش‌فرض از رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه اندروید 13 استفاده شده است که البته می‌توانید آن را به آخرین نسخه اندروید و رابط کاربری ارتقا دهید. گوشی A55 ، دارای رابط کاربری One UI 6.1 با اندروید 14 است. هر دو گوشی تضمین 4 ساله بروزرسانی سیستم عامل و ضمانت 5 ساله بروزرسانی امنیتی دارند و از این لحاظ تفاوتی ندارند.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

فروشگاه موبایل زودسود در جهت خرید گوشی سامسونگ برای بهترین انتخاب بین این دو گوشی، به بررسی آنها پرداخت. جهت انتخاب میان این دو گوشی علاوه بر بررسی قیمت گوشی سامسونگ در رده‌های مختلف، باید این را هم درنظر بگیرید که دقیقاً شما از گوشی خود چه می­خواهید.

اگر عملکرد پردازشی بهتری می­خواهید، گلکسی S23 FE و اگر این برایتان مهم نیست و می­خواهید کمتر هزینه کنید، گلکسی A55 ارزش خرید خیلی خوبی دارد. این مدل شارژدهی بهتر، رم بالاتر و امکان نصب کارت حافظه را هم به شما ارائه می­دهد تا برای حافظه ذخیره‌سازی بالاتر، مجبور به هزینه بیشتر برای خرید مدل پرچمدار نباشید. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مقایسه گوشی های مختلف، پیج اینستاگرام فروشگاه زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. معلومه که a55 بهتره. گوشی یک نسل جدید و تر و یک سال جلوتره

مقالات مرتبط