دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

با توجه به تعطیلات اعلام شده، کلیه سفارشات در این ایام در اولین روز کاری پس از تعطیلات ارسال خواهد شد

آپدیت اندروید 15 و تغییرات آن

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/02/22

در حالی که هنوز اندروید ۱۴ برای بسیاری از گوشی‌ها عرضه نشده است، ما شاهد رونمایی از اندروید 15 برای گوشی‌های جدید هستیم. البته باید گفت که تا تاریخ انتشار اندروید ۱۵ روی گوشی­های هوشمند به صورت رسمی، حدود ۱۰ ماه باقی­مانده است.

سیستم‌عامل اندوروید توسط گوگل تولید و توسعه یافته است و احتمالاً در پاییز سال ۲۰۲۴ اول از همه برای گوشی‌های پیکسل گوگل و سپس برای سایر گوشی‌ها عرضه می‌شود. فروشگاه موبایل زودسود در این مقاله قصد دارد تا آپدیت و تغییرات اندروید ۱۵ را مورد بررسی قرار دهد.

بهبود نمایش افقی صفحه قفل و پنل اعلانات در اندروید 15

از ویژگی‌های جدید اندروید 15 این است که استفاده از گوشی در حالت افقی برای کاربران راحت‌تر شده است. به عبارت دیگر، باگ‌های موجود در برخی از عناصر رابط کاربری، همچون صفحه قفل و پنل اعلانات در آپدیت اندروید 15 به خوبی اصلاح و بهینه شده است. همچنین طرح‌بندی جدید اندروید 15 در پنل اعلانات، فضای کافی و مناسبی را برای نمایش اعلانات شما فراهم کرده است.

اضافه شدن قابلیت شارژ وایرلس به اندروید ۱۵

4 سال است که انجمن صنعت (NFC) که فناوری پرداخت‌های بدون تماس را راه­اندازی کرد، فناوری شارژ بی‌سیم با عنوان (WLC NFC) را تولید کرده است. این فناوری با آنتن‌های بسیار کوچک‌تر از (Qi) که در سیستم­های شارژ بی­سیم قبلی وجود داشت، کار می‌کند. این شایعه وجود دارد که قرار است، اندروید 15 از این تکنولوژی پشتیبانی کند.

بهبود عملکرد سیستم­عامل اندروید ۱۵

اندروید ۱۵ در چارچوب عملکرد پویای اندروید (ADPF) پیشرفت خود را ادامه می­دهد. (ADPF) مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه‌نویسی است که به بازی‌ها و نرم­افزارهای با نیاز به توان بالای پردازنده امکان می‌دهد که مستقیماً با مدیریت قدرت و توان دستگاه تعامل بیشتری داشته باشند. (ADPF)  شامل این ویژگی‌های اصلی می­باشد:

  1. نظارت بر وضعیت حرارتی
  2. آستانه‌های جدید دمایی
  3. نکات عملکرد (CPU)
  4. حالت عملکرد ثابت
  5. حالت بهینه­سازی انرژی برای ترجیج مصرف بهینه بر عملکرد بالا
  6. گزارش‌دهی مدت زمان کار (CPU) و (GPU) جهت تنظیم فرکانس پردازنده برای فعالیت‌های متفاوت

قفل شدن (WebView) روی رم در اندروید 15

بسیاری از برنامه ­ها برای نمایش محتوای آنلاین از (WebView) استفاده می­کنند. حال در اندروید ۱۵ این قابلیت پیشرفت داشته است و به رم کمتری نیاز داشته و محتوا را سریع‌تر نمایش می­دهد.

بهینه‌سازی و تغییرات در رابط کاربری اندروید 15

  1. قابلیت ضبط صفحه نمایش به صورت محدود شده(فقط ضبط و اشتراک­گذاری محتوای یک برنامه ، نه کل صفحه نمایش دستگاه)
  2. تسکبار ثابت برای نمایشگرهای بزرگ
  3. تغییر آیکون‌های نوار وضعیت
  4. امکان اضافه کردن ویجت‌های لاک اسکرین
  5. امکان ایجاد فضای شخصی با همان منوها در گوشی

آپدیت اندروید 15 و تغییرات آن | فروشگاه موبایل زودسود

تنظیمات درون برنامه برای دوربین در اندروید 15

اندروید ۱۵ دارای پلاگین­های جدیدی برای کنترل بیشتر بر روی سخت‌افزار دوربین است. بهبود تصاویر در نور کم و تنظیمات پیشرفته‌ و قدرتمند در فلش بعضی از این قابلیت­ها هستند.

سازگاری بهتر اندروید ۱۵ با گوشی‌های تاشو

اندروید ۱۵ سازگاری خیلی بهتری با گوشی‌های تاشو در نسل جدید دارد.

تنظیمات سریع بلوتوث و پشتیبانی از بلوتوث LE در اندروید 15

به جای روشن گذاشتن مداوم بلوتوث بای اتصال خودکار و سریع به دستگاه‌های مختلف، دیگر از این به بعد در اندروید ۱۵ کاربر می­تواند از طریق نوار بالای گوشی، اتصالات مختلف را کنترل کند. همچنین فناوری بلوتوث LE در این نسخه بسیار بهتر شده است که امکان اشتراک­گذاری صدا با دستگاه‌های پشتیبانی­کننده را فراهم می­سازد.

قابلیت اتصال ماهواره‌ای در اندروید ۱۵

در اندروید ۱۵ شاهد المان‌های زیادی در رابط کاربری هستیم که به ارتباط ماهواره‌ای مربوط هستند. این ویژگی تضمین می­کند که کاربر در همه حال تجربه خوبی از اتصال ماهواره‌ای کسب می­کند. همچینن اندروید ۱۵ به برنامه­های (SMS) و (RMS) هم این امکان رو می­دهد که از طریق اتصال ماهواره‌ای اقدام به ارسال و دریافت پیام کنند.

قابلیت‌های امنیتی و حریم شخصی در اندروید ۱۵

  1. در اندروید ۱۵ از شیوه­نامه­های امنیتی جدیدی برای اعلانات استفاده می­شود که امنیت نرم‌افزاری اطلاعات محرمانه ما را بیشتر از قبل تضمین می‌کند.
  2. قابلیت (Sandbox): این ویژگی به سلامت اندروید بسیار کمک کرده و جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران با این نسخه از اندروید دشوارتر از قبل می­شود.
  3. قابلیت (fs-verity) : این قابلیت کمک می­کند که فایل‌ها به صورت کاملاً رمزنگاری شده و با امنیت بیشتری در گوشی ذخیره بشوند.

سایر قابلیت­های اندروید 15

  1. قابلیت استفاده از گوشی به عنوان وبکم با کیفیت بالا.
  2. کنترل بلندی صدا که به طور هوشمند بلندی صدا و سطوح فشردگی دینامیکی صوت را تنظیم می­کند.
  3. تنظیم مرکزی ویبره کیبوردهای مختلف.
  4. قابلیت (Health connect): شامل پشتیبانی از انواع داده‌های جدید در زمینه تناسب اندام، تغذیه و موارد دیگر.
  5. پشتیبانی از دستگاه‌های (MIDI 2.0) مجازی.
  6. نمایش درصد سلامت باتری.
  7. قابلیت آرشیو کردن نرم­افزارها.

سخن پایانی

در این نوشتار از فروشگاه موبایل زودسود سعی شد تا به صورت مختصر و مفید، به بیان ویژگی­های جدید اندروید 15 پرداخته شود. بسیاری از گوشی‌های میان­رده و پرچم­دار سامسونگ مانند Samsung A54 و S24 اولترا قرار است که این آپدیت را دریافت کنند. البته همانطور که قبلاً گفته شد، هنوز تا تاریخ انتشار اندروید 15 به صورت رسمی مدت زیادی باقی­مانده است و شاید یک سری از این قابلیت‌های ذکر شده با نسخه رسمی عرضه نشده و از اندروید 15 حذف شوند و با یک بروزرسانی دیگر ظاهر شوند. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت آخرین اخبار و تخفیفات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

    1. هنوز شرکت های سازنده تلفن های همراه لیست دقیق و کامل رو اعلام نکردن. اما انتظار داریم بزودی این لیست ها اعلام بشه

    1. با سلام. شیائومی هنوز لیست دقیق گوشی های دریافت کننده این اپدیت رو اعلام نکرده. جهت اطلاع از اخرین اخبار و خرید گوشی موبایل ، اخبار زودسود را دنبال کنید.

  1. اندروید هر چقدر هم پیشرفت کنه به نرمی و روونی ios نمیرسه

مقالات مرتبط