دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

آشنایی با انواع باتری گوشی موبایل

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/11/11

بسیاری فکر میکنند که هرچه باتری گوشی موبایل ظرفیت بیشتری داشته باشد، عمر آن طولانی تر و قدرت بیشتری دارد. اما آیا این تفکر درست است؟ ایا ظرفیت رابطه مستقیمی با قدرت و عمر باتری گوشی موبایل دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در زمان خرید گوشی سامسونگ اطلاعات کاملی در خصوص انواع باتری موبایل داشته باشید.

انواع باتری گوشی موبایل

در حال حاضر تلفن های هوشمند با توجه به نوع برند و شرکت های سازنده از باتری های مختلفی استفاده میکنند. بطور کلی ما چهار نوع باتری گوشی داریم که هر کدام با شکل ها و ظرفیت های مختلف در گوشی های هوشمند بکار میروند. برای بسیاری از افراد مهم است که گوشی آنها طول عمر کافی را داشته و بتواند زمان بیشتری گوشی را روشن نگه دارد. اما کدام نوع از باتری گوشی موبایل بهتر است؟

در ابتدا باید به این مورد اشاره کنیم که مدت زمان تخلیه شدن باتری گوی به نوع ماده شیمیایی بکار رفته در آن بستگی دارد. عوامل دیگر همچون نحوه شارژ کردن گوشی، دمای محیط و باتری، مدت زمان اتصال گوشی به برق و … از جمله موارد دیگر هستند که میتوانند در طول عمر باتری نقش داشته باشند. اما بهتر است با انواع باتری نیز آشنا کافی داشته باشیم.

باتری گوشی موبایل از نوع لیتیوم یون

میتوان گفت که گران ترین نوع باتری در گوشی های هوشمند، لیتیوم یون ها هستند. این نوع از باتری ها از تکنولوژی بالایی برخوردار بوده به همین دلیل طول عمر بالاتری دارند. همچنین فرآیند شارژ کردن این نوع باتری سریعتر بوده و وزن کمتری نیز نسبت به دیگر انواع مدل ها دارند.

یکی از مهم ترین مزیت های باتری های لیتیوم یونی این است که در اثر حافظه گوشی تغییر نکرده و شرایط شارژ را همواره ثابت نگه میدارند. اما حافظه شارژ چیست؟ در ادامه بصورت کامل این ویژگی گوشی هارا توضیخ میدهیم.

حافظه شارژ گوشی

در گوشی های قدیمی قابلیتی به نام حافظه شارژ وجود داشت. این قابلیت به این صورت است که زمان و نحوه شارژ گوشی توسط دستگاه موبایل ذخیره شده و در دفعات بعدی مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل در باتری های قدیمی شاهد خرابی های بیشتر بخاطر وجود همین قابلیت بودیم. اما در تکنولوژی و گوشی های امروزه این قابلیت وجود نداره.

آشنایی با انواع باتری گوشی موبایل | خرید گوشی موبایل سامسونگ | فروشگاه زودسود

باتری لیتیوم پلیمری

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ یا دیگر برند ها را دارید باید بدانید که باتری های لیتیوم پلیمری دسته دیگری از انواع باتری ها هستند. یکی از مهم ترین ویژگی این نوع باتری این است که در ساخت آن از پلاستیک بجای فلز استفاده شده و به همین دلیل از وزن کمتری برخوردار است. همچنین این باتری ها هم در معرض اثر حافظه شارژ قرار نگرفته و ظرفیت خود را حفظ میکنند. مزیت آخر باتری های لیتیوم پلیمری این است که ظرفیت شارژ بیشتری نسبت به دیگر انواع باتری تا مقدار 40 درصد دارند.

باتری نیکل کادمیوم

اگر قصد خرید گوشی دارید، گوشی هایی با این نوع باتری را در اولویت خرید قرار ندهید. این نوع از باتری ها از مشکل حافظه شارژ گوشی رنج میبرند و ظرفیت آنها به مرور کاهش میابد. در نتیجه میتوان گفت که این نوع باتری کمترین طول عمر را در بین انواع باتری ها دارد.

مورد دوم مواد استفاده شده در ساخت این نوع باتری است. باتری های نیکل کادمیوم از مواد سمی ساخته شده که سازگاری مناسبی با محیط زیست نداشته و به آن ضرر میرساند. البته باید بگوییم که این نوع باتری در گوشی های جدید استفاده نشده و در حال فراموش شدن هستند.

سخن آخر

همانطور که گفتیم نوع باتری و فناوری آن برای کسانی که قصد خرید گوشی سامسونگ دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله انواع باتری را معرفی کردیم. همچنین مزایای و معایب هر کدام را نیز گفتیم. شما عزیزان میتوانید جهت خرید انواع گوشی موبایل و گجت از فروشگاه زودسود بازدید نمایید. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و تخفیفات از پیج اینستاگرام زودسود بازدید نمایید.

نظرات کاربران

  1. چطوری میتونیم از نوع باتری مطلع بشیم؟ موقع خرید که نمیشه باتری رو دید

    1. نوع باتری گوشی روی جعبه نوشته شده. اما با سرچ توی اینترنت هم میتونید از نوع دقیق باتری مطلع بشین

  2. باتریای جدید دیگه اون شرایط حافظه شارژ رو ندارن یعنی؟ پس چرا میگن برای اولین بار باید گوشی رو 8 ساعت شارژ کرد؟

    1. باتری هایی که از نوع لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر هستن دیگه حافظه شارژ ندارن

  3. اینکه میگن برای اولین بار شارژ کردن گوشی نیازه که 8 ساعت شارژش کرد درسته؟ یا نیازی نیستش؟

    1. برای باتری های جدید و گوشی های جدید این مورد نیاز نیست

مقالات مرتبط