دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

با توجه به تعطیلات اعلام شده، کلیه سفارشات در این ایام در اولین روز کاری پس از تعطیلات ارسال خواهد شد

روش های کاربردی برای جلوگیری از سرقت گوشی

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1403/03/07

امروزه با توجه به پیشرفت­های علمی زیاد و هوشمندتر شدن گوش ی­ها می­توان با روش­های جدیدی از سرقت گوشی و یا مفقود شدن آن جلوگیری کن. اما آنچه که تا کنون بسیار مهم جلوه می­کند، چگونگی پیشگیری از سرقت­ها است؟از آنجایی که گوشی موبایل دارای بسیاری از اطلاعات شخصی شماست، بایستی به دنبال راهکاری جهت پیشگیری از سرقت آنها هم بود. فروشگاه موبایل زودسود در ادامه این مطلب قصد دارد تا به بیان چند راهکار در این باره بپردازد.

راهکارهای جلوگیری از سرقت گوشی

حدالامکان در خیابان با گوشی کار نکنید

کار کردن با گوشی در خیابان، علاوه بر افزایش احتمال سرقت گوشی، ممکن است برای خود شما هم خطر جانی در پی داشته باشد. با این حال، اگر با گوشی کار ضروری دارید، می‌توانید:

الف) در یک فضای نسبتاً شلوغ به یک دیوار تکیه دهید و هر چند ثانیه سرتان را بالا بیاورید تا اطراف خود را کاملاً زیر نظر داشته باشید.

ب) همیشه گوشی را محکم در دست نگه دارید.

ج) وارد یک محیط بسته مثل فروشگاه شوید و پس از اتمام کار مجدد وارد خیابان شوید.

نکته: برای جلوگیری از سرقت اطلاعات گوشی می­توانید با گذاشتن پسورد یا اسکنر انگشت یا شناسایی چهره یا فعالسازی پین سیم کارت، امنیت اطلاعات درون آن را بالا ببرید.

از قفل ضد سرقت گوشی استفاده کنید

اگر برای تضمین امنیت ماشین خود دزدگیر نصب می­کنید؛ پس چرا همین کار را برای گوشی ارزشمند خود انجام نمی‌دهید؟ این نوع از قفل­ها وزن کمی داشته و از یک طرف‌ به گوشی و از طرف دیگر به وسیله یک کابل بسیار نازک به لباس، کمربند ایمنی خودرو یا سایر متعلقات متصل می‌شود.

برای مکالمه از هندزفری یا ایرپاد استفاده کنید

یکی از رایج‌ترین موقعیت‌های سرقت گوشی، هنگام مکالمه با آن است. شما می­توانید با داشتن یک هندزفری یا ایرپاد، هم به موسیقی گوش دهید و هم بدون خارج کردن گوشی از جیبتان، با دیگران صحبت کنید.

گوشی خود را در جای مناسبی قرار دهید

یکی از خطرناک‌ترین عادات اشتباه افراد، قرار دادن گوشی در جیب پشت شلوار است. گوشی‌های فعلی اندازه‌ نسبتاً بزرگی داشته و به همین دلیل بخشی از آن همیشه از جیب پشت بیرون می‌ماند. این موضوع توجه سارقان را جلب کرده و معمولاً زمینه سرقت گوشی را فراهم می‌کند.

اگر با گوشی کاری ندارید، پس چرا آن را در دست می­گیرید؟

الف) اگر کت یا کاپشنی با جیب داخلی دارید، گوشی خود را در آن قرار دهید.

ب) اگر پیراهن بدون جیب دارید، گوشی را در جیب جلوی شلوار قرار دهید.

ج) گوشی را در کیف دوشی قرار ندهید؛ چراکه حتی اگر گوشی شما جلب توجه نکند، امکان سرقت خود کیف وجود دارد.

در مکان­های تاریک و خلوت به پشت سر خود توجه کنید

الف) سعی کنید در صورت لزوم، گوشی را در شرایطی از جیب خارج کنید که اطراف خلوت نباشد.

ب) به طور کلی سعی کنید از رفتن به آن محل خلوت خودداری کنید.

ج) اگر هنگام کار با گوشی صدای موتور از پشت سرتان شنیدید، گوشی را در جیب خود گذاشته و سریع­تر خود را به مکانی شلوغ برسانید.

در حالت پارک و ترافیک، حواستان به شیشه ماشین باشد

الف) در صورت در دسترس بودن گوشی، اگر لزومی ندارد، شیشه ماشین را پایین نیاورید.

ب) اگر شیشه‌های ماشین پایین است، با گوشی خود کار نکنید.

ج) گوشی را در دستی که نزدیک به پنجره است نگیرید.

د) از نگهدارنده‌های گوشی استفاده نمایید.

روش های کاربردی برای جلوگیری از سرقت گوشی | خرید گوشی موبایل | فروشگاه زودسود

شماره سریال گوشی را در جایی ذخیره کنید

یکی از مهم‌ترین اقدامات پس از خرید موبایل، رجیستر کردن آن است. در گوشی‌های رجیستر شده، هر شماره سریال متعلق به یک مالک سیم کارت است و در این حالت با سیم کارت دیگری قابل استفاده نمی­باشد. برای پیگیری قانونی سرقت گوشی، در اختیار داشتن سریال (IMEI) و جعبه‌ی آن ضروری است.

این کد در بخش تنظیمات و درباره‌ی گوشی وجود داشته و همچنین روی جعبه آن هم نوشته شده است. البته از دیگر مزایای رجیستری کردن گوشی، ردیابی گوشی، جلوگیری از قاچاق و همچنین بالا رفتن امنیت در گوشی­های همراه است.

فعالسازی قابلیت (Find My iPhone/Android Device Manager)

هر دو سیستم عامل آیفون و اندروید دارای روش­هایی جهت ردیابی گوشی­های مسروقه و مفقودی دارند. با استفاده از این قابلیت می توان در هر لحظه موقعیت آن را از طریق کامپیوتر، تبلت و یا گوشی دیگری پیدا کرد. البته این از سرقت گوشی جلوگیری نمی­کند و تنها در رسیدن به امنیت بیشتر کمک می­کند.

نوشتن یادداشت روی لاک اسکرین گوشی

این روش در مواقع مفقود شدن گوشی مفید است. با استفاده از این قابلیت قادرید هر مطلب مهم اعم از اسم و شماره تماس و غیره را روی آن بنویسید تا به سهولت پیدا شود.

بیمه کردن گوشی

جالبترین و مطمئن­ ترین روش برای جلوگیری از خسارت مالک گوشی، بیمه کردن آن است. این روش با آنکه از سرقت گوشی جلوگیری نمی­کند اما حداقل 80 درصد از خسارت شما را جبران می­کند. البته باید به دنبال بیمه ­هایی باشید که موارد زورگیری و قاپ زنی را هم شامل شود. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همینطور اطلاع از آخرین تخفیفات، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

    1. در صورت خرابی و یا دزدیده شدن گوشی میشه با استفاده از بیمه از شرکت بیمه کننده جبران خسارت دریافت کرد

مقالات مرتبط