دسته بندی
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!
جستجو های اخیر

سبد خرید

آشنایی با انواع حسگر اثر انگشت

نویسنده: alireza 663 تاریخ: 1402/10/09

افزایش ایمنی گوشی های موبایل همواره یکی از اصلی ترین دغدغه شرکت ها و تولید کنندگان گوشی بوده است. استفاده از روش های متنوع و اختصاصی سبب میشود تا دسترسی دیگر افراد به گوشی محدود شود. حسگر اثر انگشت یکی از ویژگی های امنیتی بروز بوده که همواره با بروزرسانی ها و انواع مختلفی همراه بوده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع حسگر اثر انگشت بپردازیم و تفاوت آنهارا بررسی کنیم. پس اگر قصد خرید گوشی سامسونگ و یا دیگر برند ها را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه کارکرد حسگر اثر انگشت

در ابتدا بهتر است بگوییم که نوک انگشتان دارای برجستگی های ریز و درشت بوده که سبب میشود تا بتوانید اجسام را بگیرید. این برجستگی ها دارای الگوهای منحصربفرد بوده که برای هر شخص متفاوت است. یعنی دو اثر انگشت یکسان وجود ندارد.

حسگر اثر انگشت طی فرآیندی چند مرحله ای، الگوی ثبت شده را دریافت کرده و هر بار با تصویر در حال اسکن مقایسه میکند. در صورت برابر بودن تصاویر، قفل گوشی باز میشود. اما برای درک بهتر میخواهیم مراحل کارکرد اثرانگشت را بصورت مجزا توضیح بدهیم.

ثبت اثر انگشت

اولین مرحله در فرآیند کارکرد حسگر اثر انگشت ثبت تصویر میباشد. در این مرحله قرار است اثر انگشتی که میخواهید استفاده کنید را ثبت کنید. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید باید بدانید که در این مرحله باید انگشت خود را روی حسگر قرار داده و مطابق با راهنمایی گوشی، تمامی نقاط انگشت را اسکن کنید.

اعتبار سنجی

مرحله دوم بسیار جامع تر و کامل تر نسبت به مرحله اول عمل میکند. پس از ثبت اثر انگشت، گوشی این اسکن را تبدیل به کد کرده و در هر بار استفاده از گوشی آنرا با انگشت قرار گرفته در محل حسگر مقایسه میکند. بسته به نوع حسگر زمانی کوتاه طول کشیده تا اسکن شناسایی شده و قفل باز شود.

آشنایی با انواع حسگر اثر انگشت | خرید گوشی سامسونگ | فروشگاه زودسود

انواع حسگر اثر انگشت

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ دارید باید بدانید که حسگر اثر انگشت دارای انواع مختلفی است. تکنولوژی های متنوع و جدید با گذر زمان در گوشی های هوشمند استفاده شده و مدل های قدیمی را منسوخ میکنند. در ادامه به معرفی انواع حسگر اثر انگشت میپردازیم.

حسگر اپتیکال

حسگر های نوری یا همان اپتیکال قدیمی ترین نوع اسکنر ها هستند. در این نوع اسکنر، از نور برای ثبت اثر انگشت و همینطور شناسایی آن استفاده میشود. دستگاه عکس دیجیتالی از انگشت گرفته و در هر بار باز کردن قفل، تصویر را بررسی میکند.

حسگر خازنی

اصل اساسی در استفاده از این حسگر، استفاده از خازن ها برای ثبت و بررسی اثر انگشت میباشد. حسگر های خازنی، اثر انگشت را با استفاده از یک سیگنال الکترونیکی ثبت کرده و دقت بسیار بالاتری نسبت به حسگر های نوری دارند. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید، باید بدانید که در بخش حسگر گوشی مداری متشکل از خازن های بسیار ریز قرار گرفته تا فرآیند ثبت و بررسی اثر انگشت را انجام بدهند.

حسگر اولتراسونیک

در این نوع حسگر از یک فرکانس فراصوت برای ضبط و بررسی اثر انگشت استفاده میشود. حسگر اولتراسونیک یک پالس صوتی را به سمت صفحه نمایش فرستاده و برخورد آن با انگشت و برجستگی های آنرا ثبت و دریافت میکند. این نوع حسگر یکی از جدیدترین انواع حسگر ها بوده که از سرعت بالایی نیز برخوردار است.

انتخاب شما کدام حسگر است؟

در این مقاله به آشنایی با انواع حسگر اثر انگشت پرداختیم و نحوه کارکرد آنرا نیز بررسی کردیم. شما عزیزان میتوانید جهت خرید گوشی سامسونگ با تکنولوژی های بروز از فروشگاه اینترنتی زودسود دیدن فرمایید. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار ، اطلاعیه ها و تخفیفات ما، پیج اینستاگرام زودسود را دنبال نمایید.

نظرات کاربران

  1. حسگر های زیر نمایشگر به مرور باعث ضعیف شدن تاچ نمایشگر میشن؟

    1. خیر اما به مرور ممکنه شاهد کند شدن خود حسگر و سرعت باز شدن قفل گوشی باشید

    1. حسگر تشخیص چهره بجز در گوشی های آیفون در بقیه برند ها بصورت دو بعدی بوده که از امنیت و ویژگی خاصی برخوردار نیستن

مقالات مرتبط